KalleCow Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Hei Har leitet litt på forumet her og har funnet mange saker rundt dette problemet, men ingen som liksom treffer helt meg. Så jeg skyter ut! Det har seg slik at bilen slutter plutselig og dra. Het helvete i bratte oppoverbaker, som oftest skjer da. 4-5 gir på rundt 1500-2000 omdreininger. Jeg har hatt bilen på verksted med feilen før, og da fant dem ut at ladetrykksventilen til reguleringsventilen (feilkode 101 ladetrykksvetil). Bilen ble ny etter at denne ble byttet, men problemet er bare blitt redusert. Det skjer kjeldnere, men det skjer ennå. Så jeg lure på om noen vet hva mer som kan være årsaken. Mekanikeren jeg snakket med sa at det vil bli mye tipping av hva feilen kan være, altså dyrt og finne den. Men vist noen vet om hva annet det kan være enn ladetrykksventilen hadde jeg vært glad for tips!
hao Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Prøvd å slå av ASC. Bryteren foran gearstang. Du får da en gul trekant i speedometeret
KalleCow Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Har ikke prøvd og slå av ASC. Men ville ikke tro det har noe med dette og gjøre da? Trodde kanskje det hadde noe med vakumluften til turbo eller noe der. Men jeg er lett villig til og prøve forslaget ditt! Men igjen, sier vel ikke å mye om hva feilen er vel?
Alpejohn Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Om du slår av ASC så vil antispinn være utkoblet.. Om det er antispinn som kobler inn så vil den kutte motorkraften
KalleCow Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Ah, jeg ser. Høres logisk ut, men igjen. Det skjer kun når jeg gir mye pådrag (gasser). Så jeg trodde gjerne det kan nå noe med styring av turbo/luft til motor. Vil vel tro om det er antispinn ville feilen ligge inne hele tiden?
BrilleBjørn Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Hadde noe lignende med min for en stund tilbake, mistet periodevis turbotrykk. Dette viste seg å være turbotrykksmåler(MAP-sensor) som sitter i bakkant av innsuget. Hvis du har mulighet for å få lånt deg en pc med feks. INPA så vil du se om det er den som er problemet ganske greit. Når min hadde gått i "limp-mode" koblet jeg til pcen, og den vista da turbotrykk på 1500mbar uansett hvor mye jeg gassa på, så MAP-sensoren hadde "hengt" seg opp kan du si. Kosta vel rundt en tusenlapp hos Bavaria, og er veldig lett å bytte selv, ett stikk og en 8mm bolt. Mvh - Bjørn
KalleCow Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Skrevet Mars 14, 2013 Det høres ut som noe det kan være. Jeg har desverre ikke utstyr for koble til bilen. Men jeg vurdere og kjøpe denne. Tror du jeg kan bruke dette utstyret for må se på tyrbotrykket? http://www.gadgetsshop.no/produkt/bilut ... nner-odbii
hao Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Vil vel tro om det er antispinn ville feilen ligge inne hele tiden? Nei. Poenget er at motorkraften reduseres når du få litt avvik i hastighet å¨hjula. Skal svært lite til. Men som du sier så er det antagelig en feil hvis det er så følbart
BrilleBjørn Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Sjekk den store diagnose-tråden, sikkert noen i Bergen som kan hjelpe deg med diagnose. Jeg kjøpte interfacet på Ebay; http://www.ebay.co.uk/itm/Ediabas-INPA- ... 35b10addab INPA finner du overalt, bare å google. Mvh - Bjørn
Alpejohn Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Hør med combatkit, han har utstyr og bor i Bergen. memberlist.php?mode=viewprofile&u=4985
KalleCow Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 Hei igjen Nå har jeg prøvd flere ganger og koble ut ASC på bilen når dette skjer uten at det hjelper... Så problemetet er nok et annet sted. Tekte jeg skulle bare rett og slett kjøpe meg denne: http://www.obd2.no/produkt/icarsoft/ica ... em-scanner Enkel og bilig ting som kan lese av data på bilen. Snakket på mail med en fra bildiagnosebutikken.no. Han hadde gode tilbakemeldinger om dette produkete fra flere BMW folk. Han anbefaltet også dette i forhold til et dyrer produkt jeg spurte om. Kanskje jeg kan da finne feilen på bilen.. krysse fingrene
eriksen76 Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 Hadde antispinn koblet inn skulle det vel ha blinket i dashbordet gjør det vertfall til meg ved ørlite forskjell. samme til en som hadde feil dimensjoner, blinket som bare juling. PS: Vis du ser det ulikt om det blir veldig dyrt, på Ebay er det billig for slike diagnose saker, ifølge E46Fanatics.com funker dem og! (men være oppmerksom på falske ting )
Joachim_M5 Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 Kan også være luftmassemåleren. Stikk på et BMW-verksted og få tatt en diagnose, bør ikke koste mer enn en 500-lapp, maks 1000.. Da får du vite hva som feiler uten noe mer tull.
Ballder Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Er ikke noen som har fiklet med wastegaten (justert turbotrykk) en eller annen gang da? Kommer kraften tilbake etter oppslipp av gass?
Jaxry Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Har opplevd lignende problem på en MB E220CDI. Kjørte bil med båthenger fra Sverige. I oppoverbakke i høy fart mistet jeg nesten all motorkraft. Svartrøyken sto også bak bilen. Feilen var turbotrykksensor som virket/virket ikke. Etter bytte var det null problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå