Wedv Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Hei, jeg har en BMW X3 2013 modell 4 sylinder. Bilen har automat girkasse og sport, comfort og Eco mode. Har litt varierende erfaring med automatisk start stop så lenge jeg ikke skrur av denne etter start. Ser i manualen at det er vilkår knyttet til denne funksjonen bla. Utetemperatur må være over +3 grader for at funkjonen skal aktivere seg. Optimal motortemperatur er også et av vilkårene. Comfort funksjonen på girkassen starter som default når jeg starter opp bilen. Nå opplever jeg at det kan være -2 grader og oljetemperaturmåler kan vise bunnverdi på 50 grader når jeg starter bilen. Etter kjøring i 3 minutter stopper jeg og auto start funksjonen slår inn og motor stopper. Er det andre vilkår som overstyr utetemp. og motor temp. siden den stopper? Bilen har gjerne vært i bruk 2-3 timer tidligere men skulle ikke tro at motor fortsatt har optimal temperatur fortsatt. De gangene jeg opplever at auto start stopp funksjonen ikke aktiveres er hvis jeg starter bilen om morgenen og det har vært -8 til -10 grader om natten. Andre som har erfaringer med denne bilen og funksjonen?
awt Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg fant dette på et annet forum: The engine will not stop if: a) Outside temperature is below 37F (3C) Outside temperature is above 95F (35C) c) Car interior has not yet cooled or wamrd up d) Engine not yet warmed up e) Battery charge low f) Directly after car was driven in reverse g) Stering wheel is turned after car has stoped h) Stop and Go traffic ( At least three stops made in short succession at a speed of less than 25 km/h/15 mph ) i) Gear selector in Sport or Manual j) ABS was activated before stopping k) Windshield is fogging up Dette omhandler riktignok F2x 1-serie, men vil tro det er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå