Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens,

Jeg har aldri hatt BMW før men har lyst på en nå. Har også lyst til å skeie ut litt mer enn fornuften skulle tilsi hva gjelder motor og ekstrautstyr :shock:

Prøvekjørte en 320i som var mineralgrå og helt klart en pen farge, men etter å ha trålet nettet etter bilder har valget falt på "X10 - Tanzanite Blue", tror det blir bra selv om jeg ikke har sett fargen selv.

En ting jeg er usikker på er "302 Alarmsystem". Er dette lurt å ta med?

Ellers tror jeg det meste er tatt med, hvis noe mangler, skrik ut:

337 M Sportspakke

- 2PF LM felge Stjerneeke 403M 19"

ZVA

- Drive Comfort pakke

- 508 Park Distance Control (PDC)

- 5DF Active cruise control med Stop&Go

- 6NS Bluetooth Professional

ZVB Adaptive Drive pakke

- 2VF Adaptive M suspension

- 2VL Variabel sportstyring

ZVC Functionality pakke

- 248 Oppvarmbart ratt

- 465 Gjennomlastingssystem

- 493 Oppbevaringspakke

- 563 Lyspakke

ZVD Visibility pakke

- 431 Aut. avblendbare innvendige speil

- 521 Regnsensor

- 5DC Nedfellbare hodestøtter bak

2NH M Sportbromser

2TB Sport-Automat

322 Comfort Access

3AC Tilhengerfeste

3AG Ryggekamera

423 Gulvmatter i velour

459 Elektrisk setejustering

488 Korsryggstøtte foran

522 Xenon

524 Adaptive kjørelys

5AC Fjernlysassistent

5AL Active Protection

5DP Park Assist

609 Navigasjonssystem Professional

610 Head-Up Display

654 DAB+ radio

688 Harman Kardon høyttalersystem

6UH Traffic Information

6WA Instrumentkluster med utøket innhold

Skrevet
Hallo folkens,

Jeg har aldri hatt BMW før men har lyst på en nå. Har også lyst til å skeie ut litt mer enn fornuften skulle tilsi hva gjelder motor og ekstrautstyr :shock:

Prøvekjørte en 320i som var mineralgrå og helt klart en pen farge, men etter å ha trålet nettet etter bilder har valget falt på "X10 - Tanzanite Blue", tror det blir bra selv om jeg ikke har sett fargen selv.

En ting jeg er usikker på er "302 Alarmsystem". Er dette lurt å ta med?

Ellers tror jeg det meste er tatt med, hvis noe mangler, skrik ut:

337 M Sportspakke

- 2PF LM felge Stjerneeke 403M 19"

ZVA

- Drive Comfort pakke

- 508 Park Distance Control (PDC)

- 5DF Active cruise control med Stop&Go

- 6NS Bluetooth Professional

ZVB Adaptive Drive pakke

- 2VF Adaptive M suspension

- 2VL Variabel sportstyring

ZVC Functionality pakke

- 248 Oppvarmbart ratt

- 465 Gjennomlastingssystem

- 493 Oppbevaringspakke

- 563 Lyspakke

ZVD Visibility pakke

- 431 Aut. avblendbare innvendige speil

- 521 Regnsensor

- 5DC Nedfellbare hodestøtter bak

2NH M Sportbromser

2TB Sport-Automat

322 Comfort Access

3AC Tilhengerfeste

3AG Ryggekamera

423 Gulvmatter i velour

459 Elektrisk setejustering

488 Korsryggstøtte foran

522 Xenon

524 Adaptive kjørelys

5AC Fjernlysassistent

5AL Active Protection

5DP Park Assist

609 Navigasjonssystem Professional

610 Head-Up Display

654 DAB+ radio

688 Harman Kardon høyttalersystem

6UH Traffic Information

6WA Instrumentkluster med utøket innhold

Blir nok en knallfin bil det der. Jeg tok ikke med alarmsystemet på min - har ikke sett noe stort behov for alarm. Mulig du kan få noe rabatt på forsikringa hvis du tar det med, og at det da kan være fornuftig å legge det til.

Så ut som en pen farge også, selv om jeg holder en knapp på Estoril blå (som jeg har valgt) :)

Ville også bestilt performance eksos-endestuss, det single røret ser litt kjipt ut

Skrevet

Forsikringsselskapet mente (ikke overraskende) at det ville være lurt å ta med alarm og kunne da gi ekstra rabatt. Jeg trodde alarm var litt "ut" i disse tider med startsperre, men har jo sett hvor enkelt de omgår startsperren... Får tenke litt på det.

Hadde jeg vært 10 år yngre hadde jeg valgt Estoril blå :-) Jeg så en F31 i Estoril blå som var til service og den var veldig kul den, men nå blir det en litt mindre utstrålende farge.

Hva er performance eksos-stuss, finner den ikke i prislista?

Skrevet
Forsikringsselskapet mente (ikke overraskende) at det ville være lurt å ta med alarm og kunne da gi ekstra rabatt. Jeg trodde alarm var litt "ut" i disse tider med startsperre, men har jo sett hvor enkelt de omgår startsperren... Får tenke litt på det.

Hadde jeg vært 10 år yngre hadde jeg valgt Estoril blå :-) Jeg så en F31 i Estoril blå som var til service og den var veldig kul den, men nå blir det en litt mindre utstrålende farge.

Hva er performance eksos-stuss, finner den ikke i prislista?

http://www.bmw.no/no/no/owners/accessor ... inder.html

Se om du finner den her under M performance enderør i krom - ser utrolig mye bedre ut enn det som følger med. BMW monterer den sikkert på noen minutter for deg.

Skrevet
En annen ting, jeg ser du har 328i F30 som er samme modell jeg snuser på. Fornøyd? Har du en egen tråd med bilder?

Hehe, har en i bestilling med levering om 4 ukers tid. Jeg er veldig fornøyd med valget, og gleder meg som en unge til jeg får den, men kan ikke si noe om hvordan den er å leve med enda naturlig nok :)

Skal nok lage en tråd når jeg får den. Bestilte omtrent akkurat det samme utstyret som deg minus HUD og stop/go(?) cruise control. Min er i tillegg manuell giret.

Men så har jeg igjen lagt på BBS CH-R, M-performance eksossystem, Performance interiør i alcantara/carbon inkl girspak og performance hekkspoiler for å gjøre den litt annerledes enn alle andre. Eksosen til 328en gir en mye heftigere lyd enn det orginale, derfor jeg tok med den :)

Skrevet

Ajaj, gratulerer med bestillingen! Skjønner godt at du gleder deg til levering ja, akkurat riktig tid på året å få levert ny bil :-)

Performance eksos for litt heftigere lyd hørtes gromt ut, hva er prisen på det?

Skrevet
Man får ikke BMW Performance-endestuss til 320i dessverre. Kun 320d.

Beklager at jeg glemte å skrive det i første posten men det er 328ix jeg har fått tilbud på.

Skrevet
Ajaj, gratulerer med bestillingen! Skjønner godt at du gleder deg til levering ja, akkurat riktig tid på året å få levert ny bil :-)

Ja, ikke sant. Perfekt å få den når snøen er borte :)

Performance-eksosen lå vel på noe slikt som 11K hvis jeg ikke tar helt feil. Tror uansett det er verdt prisen

Folk legger jo ut alt på youtube, så her er et klipp med sammenligning av standard eksos vs m-performance. Betydelig forskjell der gitt!

Skrevet

Herlig video. Kona rister på hodet, men den eksospakka må man jo bare ha med :-) Kommer bilen originalt med M Performance pakkene du har nevnt eller blir dette ettermontert i Norge?

Skrevet
Herlig video. Kona rister på hodet, men den eksospakka må man jo bare ha med :-) Kommer bilen originalt med M Performance pakkene du har nevnt eller blir dette ettermontert i Norge?

Samboeren min gjorde akkurat det samme, men det preller av som vann på gåsa hos meg - var bare å bestille :)

Nei, girspak, hekkspoiler og eksosen er bestilt hos Stenshagen og blir montert av dem før bilen overleveres til meg. Alcantara/carbonlistene til interiøret fant jeg MYE rimeligere på ebay (orginaldeler, ca halv pris fra Tyskland), og det monterer jeg selv. Spoiler og eksos er over mitt ferdighetsnivå, så det får proffene ta seg av :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Ja, ikke sant. Perfekt å få den når snøen er borte :)

Performance-eksosen lå vel på noe slikt som 11K hvis jeg ikke tar helt feil. Tror uansett det er verdt prisen

Folk legger jo ut alt på youtube, så her er et klipp med sammenligning av standard eksos vs m-performance. Betydelig forskjell der gitt!

Men på det klippet er ikke det den gamle rekkeseksern da? F31 328i er jo 2,0 r4 hadde vært deilig å hatt samme lydbilde fra den og men tviler :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
Helt sikkert ikke samme lyden nei, men er lov å håpe at det blir litt grommere enn stock-eksos selv for en r4 da ;-)

Er mange muligheter for å vrenge ut den lyden du vil fra en hvilken som helst motor så og si, må bare finne det du vil ha ut av det ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...