RF91 Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Heisann. Jeg sitter med en E30 (89 mod sedan) som jeg har putta M50 oppi, og der er venstre motorlabb shimsa opp 15mm. Sammen med shortshift og 325tds mellomaksling (Som Eirik Viste sa var helt lik den på 328i) tar bunnen av girstanga akkurat borti akslingen i 5. gir. Derfor har jeg omsider fått tak i IX bkf sammen med samme hovedsylinder. Da jeg tidligere i kveld begynte å bytte den originale bkf'en la jeg merke til at den fra IX'en kun hadde to innganger til rør. Ser ut som at det ikke er noe sted å putte røret til clutchen. Har jeg fått feil, eller hva er greia her? Mvh Rune Følid Den med oljetanken er den jeg tok av bilen. Den grå er den so skal stamme fra IX Facelift
Azeton Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 hehe, tror ikke du vil stappe inn clutchrøret på mastersylinder akkurat. Det blir bare kaos. Men på ekspansjonstanken derimot..
RF91 Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 hehe, tror ikke du vil stappe inn clutchrøret på mastersylinder akkurat. Det blir bare kaos. Men på ekspansjonstanken derimot.. På den som stod i bilen var alle tre røra på sylinderen Men om det ene skal på tanken nå så er jo denne saken grei
RF91 Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Sjekka på gs i delekatalogen, og det ser ut som at sylinderen jeg har mangler en inngang. Clutch-røret skal innpå på samme plass som på den jeg tok av, men på sylinderen jeg kjøpte er det tett der. Null gjenger. Får høre med koed hva de mener
Ullsokk Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Skal du bytte bkf fordi girstanga subber i mellomaksel? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
RF91 Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Skal du bytte bkf fordi girstanga subber i mellomaksel?Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Ja, faktisk. Det er fordi nå er motoren shimsa på venstresida. Håper på at når jeg tar vekk den 15mm spaceren så vil girstanga gå klar akslingen pga annen vinkel. Mulig jeg er helt på jordet, men jeg prøver
Hardtop Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Vanligste årsaken til at man mangler en utgang på hovedsylinderen er at man går fra non abs sylinder til abs sylinder. Din gamle hovedsylinder har tre utganger, grunnet to-krets bremsesystem uten ABS. På den nye må du splitte den utgangen som går til frambremsene med et T-stykke. Clutchen skal bare ha påfylling fra reservoaret, som Azeton sier.
RF91 Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Vanligste årsaken til at man mangler en utgang på hovedsylinderen er at man går fra non abs sylinder til abs sylinder. Din gamle hovedsylinder har tre utganger, grunnet to-krets bremsesystem uten ABS.På den nye må du splitte den utgangen som går til frambremsene med et T-stykke. Clutchen skal bare ha påfylling fra reservoaret, som Azeton sier. Aaah, så det e SÅNN det e! Men vil ikke det bli likt bremsetrykk framme og bak da jeg har på et T-stykke? Må jeg til med en strype-/reduksjonsventil på røret som går bak?
Hardtop Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Det ene uttaket (fremre?) går til frambremsene, fordeles med et T-stykke til høyre og venstre forhjul likt det du finner over bakstillingen din. Det andre uttaket går bakover, og på den kretsen sitter det en progressiv reduksjonsventil originalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå