Gå til innhold

Bremsekraftforsterker problem (selvfølgelig E30 med M50)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg sitter med en E30 (89 mod sedan) som jeg har putta M50 oppi, og der er venstre motorlabb shimsa opp 15mm. Sammen med shortshift og 325tds mellomaksling (Som Eirik Viste sa var helt lik den på 328i) tar bunnen av girstanga akkurat borti akslingen i 5. gir. Derfor har jeg omsider fått tak i IX bkf sammen med samme hovedsylinder.

Da jeg tidligere i kveld begynte å bytte den originale bkf'en la jeg merke til at den fra IX'en kun hadde to innganger til rør. Ser ut som at det ikke er noe sted å putte røret til clutchen.

Har jeg fått feil, eller hva er greia her? :P

Mvh Rune Følid

Den med oljetanken er den jeg tok av bilen. Den grå er den so skal stamme fra IX Facelift

20130316_230723.jpg

20130316_230736.jpg

Skrevet
hehe, tror ikke du vil stappe inn clutchrøret på mastersylinder akkurat. Det blir bare kaos. Men på ekspansjonstanken derimot..

På den som stod i bilen var alle tre røra på sylinderen :? Men om det ene skal på tanken nå så er jo denne saken grei :-)

Skrevet

Sjekka på gs i delekatalogen, og det ser ut som at sylinderen jeg har mangler en inngang. Clutch-røret skal innpå på samme plass som på den jeg tok av, men på sylinderen jeg kjøpte er det tett der. Null gjenger. Får høre med koed hva de mener :P

Skrevet
Skal du bytte bkf fordi girstanga subber i mellomaksel?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ja, faktisk. Det er fordi nå er motoren shimsa på venstresida. Håper på at når jeg tar vekk den 15mm spaceren så vil girstanga gå klar akslingen pga annen vinkel. Mulig jeg er helt på jordet, men jeg prøver :P

Skrevet

Vanligste årsaken til at man mangler en utgang på hovedsylinderen er at man går fra non abs sylinder til abs sylinder. Din gamle hovedsylinder har tre utganger, grunnet to-krets bremsesystem uten ABS.

På den nye må du splitte den utgangen som går til frambremsene med et T-stykke.

Clutchen skal bare ha påfylling fra reservoaret, som Azeton sier.

Skrevet
Vanligste årsaken til at man mangler en utgang på hovedsylinderen er at man går fra non abs sylinder til abs sylinder. Din gamle hovedsylinder har tre utganger, grunnet to-krets bremsesystem uten ABS.

På den nye må du splitte den utgangen som går til frambremsene med et T-stykke.

Clutchen skal bare ha påfylling fra reservoaret, som Azeton sier.

Aaah, så det e SÅNN det e! :-) Men vil ikke det bli likt bremsetrykk framme og bak da jeg har på et T-stykke? Må jeg til med en strype-/reduksjonsventil på røret som går bak?

Skrevet

Det ene uttaket (fremre?) går til frambremsene, fordeles med et T-stykke til høyre og venstre forhjul likt det du finner over bakstillingen din. Det andre uttaket går bakover, og på den kretsen sitter det en progressiv reduksjonsventil originalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...