Jokkke Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Har problemer med radioen min, får den ikke på når bilen er av, eller når tenningen er på. Kun når den er i gang, og da går den på i 1 sekund før den går av igjen. Så er ikke det mulig å få den på igjen før om du starter å stopper bilen. Noen som har peiling på hva det kan være?? Har aldri vært sånn...... I speedometeret viser ikke blinklysene, ei eller klikker det når jeg har blinklyset på. Gjelder også nødblink. Parklys,tåkelys,kjørelys,langlys osv (symbolet i speedo) fungerer heller ikke. Hva kan være gale??? All hjelp mottas med takk!
Jokkke Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Skrevet Mars 17, 2013 Var ute å kjørte med bilen i dag, i en halvtime. Vil det fortsatt være lav spenning da? Fikk den heller ikke på. Kan jo være bakstykket ja, men merkelig at det begynte å skje plutselig. Har ingen andre symptomer på at bakstykket kan være gåent?
LK Skrevet Mars 17, 2013 Skrevet Mars 17, 2013 Tja,ikke godt å si. Ville målt spenningen med mulitmeter både avslått og mens den går.
Jokkke Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Skrevet Mars 17, 2013 Prøver å bytte sluttstykket på tenningslåsen jeg. Har heller ikke ryggelys. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 39-2000-M5
Jokkke Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Da har jeg byttet sluttstykket, og fremdeles problemer. Nå får jeg radioen på, men det er ingen lyd. Heller ingen ryggelys, blinklys-lyd eller signal i speedometeret. Er det lysmodulen??
bjalle Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Du må kjøre en diagnose på bilen,sikkert noen i bergen som kan hjelpe.
Jokkke Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 Fikk tatt en diagnose nå på bilen. Lysmodulen kom ikke opp når vi brukte BMW scanner.. Er det lysmodulen som er defekt??
MrBrum Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Jeg kjenner ikke alle detaljene i bilen, og er heller ingen elektronikk ekspert. Men det kan være en av modulene som er gåen. Og dem sitter vel under baksetet tror jeg. (? noen) Men instrument panelet er også fullt av elektronikk. Bilens systemer er sammenkoblet der. Så det kan like gjerne ligge en feil der. Kan være dårlig kontakt et sted, trenger ikke være defekt. Har feilen oppstått plutselig, eller har den oppstått etter at noe annet har vært demontert? Jeg har vært borti tilfelle tidligere hvor bilens instrument panel blir klin kokos hvis børstene i dynamoen er gåene...prøv å mål om lading er i orden.
Jokkke Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 Takk for svar. Ja det kan likegreit være instrumentet. Feilen har oppstått plutselig, og etter jeg monterte inn en ny spiller (kinagreier, dynavin klone.). I begynnelsen var det ingen problemer. Jeg mener spilleren er årsaken for feilen (desverre.). Et merkelig sympton jeg har er at når jeg kobler i spilleren nå (den går ikke på lengre, koblet bare i kontakten bak.) så fikk jeg en feil på at passasjerdøren var åpen. Koblet jeg ut igjen spilleren gikk feilen vekk. Døren var selvsagt igjen. Dynamoen funker i tipptopp stand. Den lader med 14,1volt.
Flextron Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Fikk tatt en diagnose nå på bilen. Lysmodulen kom ikke opp når vi brukte BMW scanner.. Er det lysmodulen som er defekt?? Får du ikke kontakt med modulen er jeg ganske så sikker på at den er gåen.. Det samme skjedde på min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå