Mawi Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Heeeei! Får mekke til en liten prosjekttråd om min ny innkjøpte e34 525tds. Planene for bilen er vel å bygge en skikkelig sommerstuk bil. Har lenge silka på lave e34 stasjonsvogner. Så når jeg fant en som så passe grei ut til en bra pris måtte jeg bare ha en. Kjøpte bilen med defekt topp-pakning og delvis defekt girkasse. Så blir en del kjedelig jobb før man kan begynne på det litt mere morsomme. Ihvertfall planene er klare. Blir å få tak i en ny motor+girkasse. Er jævlig usikker på om jeg skal gidde og bygge om til manuell. må jo uansett ha ny kasse, men får se hvordan tilbud osv som dukker opp. Så om du har en motor/kasse så er det bare å skrike ut! Da er det vel bare bremserør som står igjen før jeg kan begynne å tenke på utseende. Etter jeg får ordnet alt dette er planen og få tak i Svart skinn interiør. Trenger hvertfall nytt dashbord ettersom det gamle er helt oppsprukket og jævlig. Så blir det å koble Us blinkers, justere litt på pumpa og få opp turbotrykket litt, bygge 3 toms eksos hele veien med 4" dieselendestuss! Slikt må man bare å på gamle dieseldyr. Bilde av sånn bilen står nå. Bilde fra annonsen. Satser på å oppdatere litt nærmere helga. skal prøve å få tatt noen flere bilder. Kom gjærne med tips / kommentarer evt. om du har en kasse/motor liggende.
Lamek Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Tøft prosjekt:) Om du skal bygge nytt grenrør og sette på større turbo så ha jeg flens som passer på motoren din:) Den orginale manifolden flower dårlig.
Mawi Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Tøft prosjekt:)Om du skal bygge nytt grenrør og sette på større turbo så ha jeg flens som passer på motoren din:) Den orginale manifolden flower dårlig. Takker Er ikke akuratt første prioritet, men sant at manifolden er helt på tryne. kan evt, sende deg en pm når jeg har fått tak i ny motor.
Mawi Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Har ikke skjedd så altfor mye, men fikk knipsa noen flere bilder når jeg var entur og lempet av noen felger i garasjen. Planen nå er å begynne å lete etter motor og ny automat. Tanker var først og bygge om til manuell men siden planen er en type low/slow bil så blir det hvertfall automat i første omgang. Så hvis du har en kasse med motor liggende så er det bare å skrike! Her er hvertfall de lavkvalitets mobil bilder. Håper på en litt mere spennende uppdate nestengang
Mawi Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 Går vist ikke å laste opp bilder... skal prøve å få lagt ut bildene i morgen. Ingen som har interiør og selge???? evt grå dørtrekk ? eller komplett svart skinn?
Mawi Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Bra folk følger med. Venter bare på lønning nå så er det ut å handle kasse og motor ! Noen som veit hva de felgene heter?
Mawi Skrevet April 13, 2013 Forfatter Skrevet April 13, 2013 heeeisann! Var en tur oppe i garasjen idag. Ble dårlig med bilder, men fikk gjort litt... eller egentlig ikke så mye. Monterte sammen en elfantjekk jeg kjøpte og begynte så smått og ta ut girkassa.. tok ut 2 skruer Hadde masse skrulyst men bare lite tid :/ Tar en tur opp i morra og tar ut girkassa og motoren.. forhåpentligvis. Noen som har en motor og kassa de vil selge meg?! Skal ta flere bilder av demonteringen i morgen så det blir litt mere farger og spenning her. Synes selv det er kjedelig og lese tråder uten serlig med bilder, men har jo ikke kommet ordenlig igang før nå. Så snakkes i morgen!
sveigis Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Jøss,bra og se denne er oppe å går. Denne bilen gikk nede i mine trakter før(Grimstad),og da var den knallfin.Hadde inntrykk av at han som hadde den da var en skikkelig pusse/gnikkemann.Men dette er jo endel år siden.Mellom 6 til 8år. Da var bilen helt original men med noen fryktelig fine 3 delte ac S. felg på.Tittet mye på den da.Håper du får den oppe å går,det fortjener den..
Mawi Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Jøss,bra og se denne er oppe å går.Denne bilen gikk nede i mine trakter før(Grimstad),og da var den knallfin.Hadde inntrykk av at han som hadde den da var en skikkelig pusse/gnikkemann.Men dette er jo endel år siden.Mellom 6 til 8år. Da var bilen helt original men med noen fryktelig fine 3 delte ac S. felg på.Tittet mye på den da.Håper du får den oppe å går,det fortjener den.. Tøft og høre! Har vel ikke tilfeldig vis et bilde av den også ? Kjøpte den av en som bodde rundt Flisa for noen måneder siden. Har ikke hatt allverdens tid til å skru så mye på den enda, men planen er å få den kjørbar hvertfall også blir det å sveise det lille av rust som er og lakkere den opp i samme farge. Bare elsker den blå/lilla fargen. Senke den mye mere foran og bygge 3 toms eksos med skikkelig dieselstuss Har ikke helt bestemt meg for hvordan felger det blir enda, men kom gjerne med tips ! Noen som veit om jeg må ha ut hele mellomakselen for å få ned girkassa? Har begynt å demontere girkasse. Alt er vel egentlig klart. mangler bare og demontere mellomakselen. Så er girkassa ute.. alt er vel også klart for demontering av motor. Kjenner nå at jeg burde merka ledningsnettet litt bedre. Var vel egentlig ikkeno serlig spennende og ta bilde av idag. Så slenger med et bilde av bruksbilen og et innspirasjons bilde. Lurer på om fargen på min kan passe med hvite felger..
Mawi Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Da var motor og kasse ute. Så nå er jeg på leiting etter ny motor! Send gjerne en pm om du har en liggende. Trenger ikke være komplett. men må ikke være demontert dieselpumpe Skal huske å ta med noe annet enn mobilkamere nestegang
BmwDieselPower Skrevet April 21, 2013 Skrevet April 21, 2013 Bra de bli satt i stand igjenn;) Har svinghjul og clutch viss du skal bygge om til manuell;)
Mawi Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Bra de bli satt i stand igjenn;)Har svinghjul og clutch viss du skal bygge om til manuell;) Var inne på tanken og bygge om... men tror den blir behold automat i første omgang. Ellers takk. Er ikke helt feil å sette den i "deilig"/drive og kjøre avgårde. mulig jeg går lei og bygger om etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå