BmOle Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Heisann! Er dette en Mb20? Den har registerreim, hadde jeg ikke trodd.. Det er en Bmw E21 320 forgasser. 1980 mod. bilder. Ett bilde av toppdeksele som er vasket, og ett av toppen. For dem som ikke ser, så er det en kamaksel, og 1 reimhjul. Men 2 overliggende aksler med vippearmer. Takker for alle svar!
BmOle Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 m20 ja Takker! Heter den kun M20 ? Skulle gjerne hatt noen nye pakninger og muligheten til og bestille deler til den
D.Toft Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 får vel dem her som 2.3 motor og, så ikke godt å si om det er m20b20 eller m20b23
BmOle Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 får vel dem her som 2.3 motor og, så ikke godt å si om det er m20b20 eller m20b23 Hvor finner jeg ut dette? Motorkoder på blokken ? Takker igjen
D.Toft Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 hmmm.. skal vi se.. mener det skal stå der fordeleren står. fordeleren står jo forran på fører siden, og rett bak den, mot blokken, nedpå der er en liten flat hylle, skrap vekk møkk der, så skal det stå noen bokstaver og tall med liten skrift
D.Toft Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 en kompis hadde hvertfall e21 2.3 forgasser. 1 stk eksos på hver side bak. letteste måten å kjenne igjen en 323 på
Morty999 Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 en kompis hadde hvertfall e21 2.3 forgasser.1 stk eksos på hver side bak. letteste måten å kjenne igjen en 323 på kom på det jeg også
BmOle Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 en kompis hadde hvertfall e21 2.3 forgasser.1 stk eksos på hver side bak. letteste måten å kjenne igjen en 323 på kom på det jeg også Har bare eksos på ene siden! Da er det vel en 2.0 motor likevel. Men skal dobbeltsjekke og se etter koden på blokken. Takker for innformasjon Gode motorer? Slitesterke osv? Hvordan er det med krefter i disse? Og hvordan er det og få ut litt mer krefter? hehe..
D.Toft Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 er nok b20 da. er ikke så gale motorer. vippearmene tåler ikke så mye bank, da knekker dem, reg reim bør byttes innenfor intervallene sine. hvordan det er å trimme en 2liter aner eg ikke, men b25 motorene blir stort sett stroket til b27 motor og turbo
BmOle Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 er nok b20 da. er ikke så gale motorer. vippearmene tåler ikke så mye bank, da knekker dem, reg reim bør byttes innenfor intervallene sine. hvordan det er å trimme en 2liter aner eg ikke, men b25 motorene blir stort sett stroket til b27 motor og turbo Okey, Alle motorer har vel sine problemet uansett Regreim skifter jeg snarest mulig! Blir ikkje kjørt en meter lenger.. bilen har jo stått i over 10 år, og jeg aner ikke når den var skiftet sist. Men siden reimen var stram og fin har jeg tatt sjangsen på og kjøre den til plassen jeg disponerer. 1 kilometer unnaa. Så bilen har IKKE gått mange hundremeterne fra jeg fikk den. og det har jo funket fint. Med stroket menes med annen slaglengde osv ?
Kvasi Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 323 kom ikke med forgasser, kun innsprøytning. Mener å huske at stort sett alt av pakninger osv passer overens men greit å sjekke på blokka før du bestiller så er du sikker. Å stroke er å øke slaglengden ja.
BmOle Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 Takker for ALL informasjon folkens! Bra forum! Men stemmer det at denne kom med en ganske stor forgasser orginalt? Har hørt at man kan bruke den på større V8 motorer, og det går helt fint.. Er den er ganske stor, stor nok ? eller kan jeg ha utbytte i weeber forgassere? Dumt spørsmål men, jeg synst forgasseren ser ganske lik ut størrelsemessig fra en V8 motor som det ligger i garasjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå