Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har av og til merket att min 92 mod e34 525tds kutter under pådrag, dvs den drar dårligere, slipper eg opp gassen og så gir gass igjen kjem den som den skal!

noen som har noen idea om ka det kan vere ? eller teori ? :)

takk for alle svar på forhånd :)

Skrevet

Peak trykk, eller ligger den der?

Uansett høyere enn det skal være. Avhengig av modell så ligger fuel cut via boost rett rundt her, som betyr at om du lader over x ladetrykk lengre enn y tid, så kutter den effekten.

Så bare å justere ned til org trykk (0,9-1,0) så er du trolig kvitt problemet.

Skrevet

Okei skjønner eg forklarte meg litt dårlig her. Av og til kan du for eks når du står i eit kryss og skal ut så virker det som effekt er halvert, turtall stiger sakte, samme med turbo trykk, men når du skifter gir så kjem den som normalt igjen.

Og til då du er i fart, så sei du ligger og kjøre normalt i 4 gir og skal klemme til litt ekstra så skjer det samme, men om du slepper gass og gir gass igjen så fungere den som den skal igjen, den kutter ikkje men den dabber av akuratt som når du sløkker bil i fart i gir på ein måte:) håper kanskje det er lettere og forstå nå?

Skrevet

Da kan det være mye rart som er feil. Enekleste er å kjøre med bilen og "datalogge" for å se hva som er feil. Men veldig mulig at den lader feil eller leser feil ladetrykk.

Skrevet

Då eg kjøpte bilen ladet den 2.0 bar, då var den vakuum slangen på turbo gåen, byttet den og nå ligger den på ca 1.0, men skal prøve og justere ned litt og sjå om den gjer seg då:) litt greit slikt funker då eg skal kjøre 2 timer tur retur til jobb kvar dag med fjellovergang osv, men takker for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...