Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da har du stramma for mye, min ble heller ikke treg på styringa, retter seg opp av seg selv og styr, må bare ha ei m5 pumpe slik at den får rette trykket, siden jeg har m5 snekke....

men viktig at resten av styrestellet er i orden da, sjekk den store muttern på rattstammen og at det ikke er slakke i parallellstag osv... også viktig at hjula står rett frem når du strammer

Skrevet

Jeg har montert M5 snekke på min 525i, men har enda ikke prøvekjørt da hele bilen står i molekyler. Er det noe problem å kjøre med "vanlig" servopumpe og M5 snekke?

Mvh Thomas

Skrevet

neinei, blir bare øøørlite gran tyngre på rattet..

skal prøve å stramme snekka på en kompis sin 525 turbo i morgen og se om den blir god! den har siiinnsykt mye slakke, så blir spennende å se om det kommer seg der også :)

Skrevet

ja seff var alt det andre sjekket før den ble strammet, og max en halv turn på den skruen, sjekket at den ikke kneip, men likevel ble den litt treg, men tydelig hjalp det å "moe" opp sånn som du gjorde, får prøve det neste gang det blir problem :)

 

fint at folk går litt lenger inn i materien og finner ut ting :)

Skrevet

ja var mektig frustrert over slakka i styringa! ALLE e34 jeg har prøvd har vært slik, og måtte bare komme til bunns i det å finne ut hva var det som feilet, så ofra ei snekke før å se hvordan den stramme funksjonen virket...

Skrevet

Det at den blir tyngre på rattet er bare positivt for min del, da jeg syntes min E34 alltid har vær for "lett" på rattet. Har slitt med sporing og dårlig veifølelse helt siden jeg fikk bilen. Så nå prøver jeg å bytte alt. Gjelder en 1992 525i sedan.

Nå har jeg byttet til

 

-Powerflex traversforinger,

-M5 stabstag bak,

-Powerflex i caster forran,

-M5 styresnekke,

-Bilstein dempere og lowtec 60/20 fjærer hele veien rundt.

-Generelt ALT av stag og foringer nytt
-25% LSD diff

-Nye hjul-lager

-Hjelpesnekke

 

Blir den ikke bra å kjøre nå så vet ikke jeg.  :| Skal bare montere resten så er den klar for prøvekjøring om noen dager.
Har du merket noe til annerledes utveksling på M5 styresnekken Vegard?

Mvh Thomas

Skrevet

Sweet, Vegard! :D Muligens digg å ratte E34 nåda? :D Simon sin trenger litt stramming ja! :P

Sent from my C6903 using Tapatalk

Skrevet

Den bilen din blir nok jævlig god å kjøre ja :) m5 snekkse har litt kortere utveksling ja. Er såvidt merkbart....

Var ute å testa litt igår.. Ble veldig retningstabil bår jeg fikk vekk slakka.. 180kmt på sporete vei var liksom ikke noe stress i det hele tatt :D

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Skrevet

Imponert over det du har forsket på.Dette har aldri jeg tenkt på engang.Jeg har strammet og strammet ,og ja styring er blitt bedre,men har desverre gått utover selvopprettingen.:)

Men som du sa tidligere er det jo viktig å gå over stag og foringer før enn begynner å se på selve snekka.

For min del er ny snekke på vei,samt hjelpesnekke.Den min gidder jeg ikke å kuke mer med.Tar og gjør som du og spretter den når den ute fra bilen min.

Den potta hvor fikk du tak i den? :)

Skrevet

intressang forskning på snekken ja! :D dette må jo prøves!,, men nå har jeg fått tak i en ny(brukt) snekke da,, har slakk et sted i pitmanarmen på min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...