Henron Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Jeg har en BMW E39 523i -96 som det har vært mye feil med, og jeg tenker å sikre meg ved å kjøpe en delebil. Jeg kunne brukt lengre tid på leiting etter donor, men så har jeg vært så heldig at tannstanga bestemte seg for å lekke som en sil. Siden det er lite av denne typen delebiler pr. d.d. (ingen under 20 000 som jeg har sett) så var spørsmålet om det er andre E39 som har samme deler som min? F.eks. er det en bmw 528i -98 i sverige som er innenfor min prisklasse, men vil tannstanga da gå overens med min? Eller andre deler? hva er viktigst at er likt; alder, motor, utstyr eller alle?
LK Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Er vel et skille i 1999 på noen deler. Hvis du går inn på feks Schmiedmann.no så kan du sammenligne de viktigste delene du trenger. En kjapp kikk viste at tannstang med servotronic har et skille i 99. Ligger en delebil til salgs her på forumet også: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=254610&hilit=e39
Henron Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Takk for svar! Det hadde jeg ikke tenkt over, så det var kjekt. På Schmiedmann sto det "523I M52 alle uten servo-tronic" (har uten forresten) og "528I M52 alle uten servo-tronic" på samme delen. Da er det vel ganske trygt å anta at tannstanga fra bilen i sverige vil passe? siden den er før 99. Så spørs det om noe annet på bilen som vil passe også, hva vil du anse som de viktigste delene å sjekke ut? med tanke på den bilen du viste til så glemte jeg å nevne at jeg har sedan, men de fleste delene går kanskje overens?
LK Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Da skal den nok passe ja. Vil tro det meste passer over fra 96 til 98,men det kan være forskjeller fra automat til manuell. osv. Jeg kjøpte brukt klimaradiator til min 97 modell 520,som var fra 98. Så helt lik ut,men det var ulike tilkoblinger på den. Motor og gir skal kunne flyttes rett over (M52 motorer)
Haug530D Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Kjøp deg den 528'n du så hiver du over motor og gir, så tenker jeg det blir myyyye morsommere å kjøre bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå