318D Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Hei Har en bmw E46, 2004 model. Når det er kulde grader så får jeg låst opp og åpnet døren fra utsiden, når jeg skal lukke døren så går den ikke i "slå". Jeg kan holde børen i lukket stilling og låse døra for å holde den igjen, men den er ikke lukket ordentlig og det er en kald trekk hele tiden. Kjører bilen varm og da kan jeg låse opp døra og lukke den igjen så er alt ok. Så fort det blir plussgrader ute så forsvinner problemet. Bilen har vært på verksted og de blåste låsmekanismen ren og smurte den opp så lang det lot seg gjøre uten å demontere noe. Det hjalp ikke så mye. Jeg tok av dørtrekket og satte på varmluftvifte for å eventuelt få tørket ut noe fukt, sto på i noen timer. Det hjalp heller ikke. Har noen vært borte i samme problem og hvordan kan det løses? Hilsen Rune
sandesp Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Har hatt samme problem men jeg ok ut Lås kassen gjorde den rein og smurte den opplevd olje det virket for meg
The Marlboro Man Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 spray rustløser i de bevegelige delene der døren "slår" igjen...det er treghet i klaven inni der. Bruk ren rustløser, ikke WD40\556 eller annet smørende lurt middel. Rustløser, and you will see.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå