Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en liten tråd på min e36 320i -91.Mod som jeg hentet i Harstad for en uke siden hos ei jente som overtok bilen når hun var 18 år av sin eldre bror, det har vært gjort en del med bilen i deres eie og det var lagt plan for videre oppussing til sommeren, men hun var ute for et lite uhell da en postbil ikke overholdt vikeplikten, det ble da mindre aktuelt og ordne bilen så derfor solgte hun den til meg.

POSITIVE TING MED BILEN.

-Org. M3 sports stoler i stoff uten hull

-Org. M3 speil

-Org. M3 16" vinter felger med gode Nokian dekk

-Sideskjørt

-Tre eiket ratt

-El.Takluke

-Nye bremse skiver forran

-Ny slavesylinder clutch

-Nytt batteri

-Fikk opplyst at motor og gir var byttet og at det som var satt i hadde rullet 140k

NEGATIVE TING MED BILEN.

-Skadet De meste er ordnet

-Ujevn gange på tomgangDe er ordnet

-dårlig hjemme lakket

-Listverk og BMW merket sparklet

TING SOM MÅ BYTTES.

-Frontspoiler (M3) Den har jegMontert

-Hekkskjørt (M3) Den har jegMontert

-Grill (97.Mod) Den har jegMontert

-Radiator Den har jegMontert

-Bakdør høyre Den har jeg

-Hovedlykter (Org.)Må kjøpesKjøpt og montert

-Tåkelykter (M3 Fronten) Må kjøpes

-Panser Må kjøpesTok fra den andre, siden den må lettes og carbon blir vurdert på den. Montert men ikke lakket

TING JEG HAR SOM KAN MONTERES.

-K-sport coilover Nye aldrig kjørt men montert på den andre bilen min

-GS performance effektanlegg Nytt aldrig vært montert på noe

MIN PLAN.

-Service De nødvendige ting som må ordnes eller byttes

-Oppretting Noen små bulker,men mest bytting av deler

-styling M3

-Hel lakkering Har tenkt Org. fargen mauritisblau eller marrakech brown, frozen blue, grigio telesto grey, akkurat nå heller det mot de to siste :?: åpen for forslag.

-Felger BBS med kant og mange eiker eller lignende eller GS-Retro

SÅ NOEN BILDER.

wdy25b2clfvxhe7ntzvl.jpg

kiknzkf8njn20m3rkuf8.jpg

9k33al20kbik3tiywebz.jpg

Det var de først bildene av bilen etter den kom hjem i gården min.

Rygget bilen av hengeren merket da at den var noe tungstartet, dagen etter startet ikke bilen så jeg måtte sjekke ut litt, begynte med og ta ut pluggene og da fant jeg dette.

edktimoz8890lcfs0a6o.jpg

Det var jo ikke rart at den ikke startet :shock: Jeg fikk rengjort og pusset alle plugger og prøvde på nytt og bilen startet uten problemer, men jeg tenker mitt når jeg ser de pluggene all den oljen har kommet dit på en måte og jeg trur det er ventil tettinger som er dårlige.

Nå når motoren står og går er den ujevn i gangen som jeg fikk beskjed om både i annonse og muntlig når jeg hentet den, men det tenkte jeg er bare noen vakum slanger eller lignende, så har sjekket om det var noen slanger, men i første omgang fant jeg ikke noen som var dårlig, prøvde da og bytte gummibelgen mellom gass spjellet og luftmengde måler for den var litt sliten, men det hjalp ikke så jeg måtte se litt i haynes boka og der ble jeg nyskjerrig på idle speed kontrol valve.

Jeg sjekket den på bilen og der var det en slange som var dårlig, jeg har jo to så gikk for og hente den andre, men den var og dårlig. Bestilles 2 nye snarest og vist ventilen ikke er så dyr kjøper jeg en ny, de var forskjellige de to jeg har en med 2 stikk og en med 3 stikk i kontakten men begge er borsch. Den ene er fra 91 og den andre fra 94. Håper at det ordner seg når jeg har fått byttet slange og ventil.

Fant frem en radiator i garasjen og fikk vasket den og montert den på bilen, har nå fylt opp med kjøleveske og luftet systemet.

btduksokmft8fvjw63fc.jpg

Har fått plukket av en del ting som skal erstattes

0spuik0uuy98tf3ha1zz.jpg

b15frfc9slyqvwnw01w1.jpg

jx2brmdvq4fgttycoe21.jpg

mh5wum9e513tot9u5y0k.jpg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tomgangsmotor kostet ca 3000,- hos GSbildeler så håper det bare er slangen som gjør at den jager, den er bestilt. skal rengjøre tomgangsmotoren så godt jeg klarer. K-sport coilover blir nok montert på denne siden den er orginal og ikke må gjennom ei godkjenning hos BT. så blir det Bilstein B10 power kit på den andre.

begynt med og pusse grillramme og frontboksen, kjøpte noen dl lakk i orginal fargen, blir det mest sannsynlig ny farge til sommern. Da blir marrakesh brun sterkt vurdert, har bare sett en e36 med den fargen, men det var en cupe, så fortsatt ikke sett noen sedan med den fargen. :o

Skrevet

Liten update sent i kveld :)

prøvde og montere tomgangsmotor med teipet slange og ny gummibelg, men det hjalp ikke.

så får bare vente til de nye delene kommer for og finne ut om det er slanger som er problemet,

vist ikke så lurer jeg på om det er tomgangsmotor, luftmengde måler eller lambda sonde, jeg trur kanskje mest det er tomgangsmotor, slanger og motor var veldig skitten innvendig når jag hadde det av for og rengjøre, ser lett for meg at den er blitt sliten av all den driten.

Skrevet

update kommer ikveld :wink: det har snødd noe helt jævlig og det har godt utover mekke tid den siste uka. Tok et par bilder etter jeg fikk ut den hvite, blir litt fram og tilbake og ut å inn av garasjen fremover men det går vel greit.

kjyh0livvpyoaoyod852.jpg

Skrevet

Fikk pusset og sparklet noen skader på hekken, blei litt shabby form så kom ikke så langt som jeg håpet, men er godt igang :) en liten fin puss i morgen så er den klar for lakk. Må en tur til byen i morgen og betale omreg og bestille nye skilt så lakking blir på kveldstid.

uo04fetvx9qctznjmcvz.jpg

ys08hg6pduq71hf8gk1a.jpg

p36ayg5vcngmv0t44k1y.jpg

Skrevet
Følger med hær. høres ut som det kommer til å bli en fin bil :)

Har du planer om å sette på lister igjen foresten?

Hei takker for det, håper på et fint resultat til slutt.

Når fargen skal byttes blir det nye lister, men siden de ikke er der nå blir jeg og lakke listene på fangere samme farge som bilen. bilen blir da værende slik i noen mnd. Så skal jeg sette mitt preg på den etter det.

Skrevet

Da var omreg betalt og skilter på vei i posten, jeg er fortsatt litt shabby form men jeg skal gå i garasjen en tur å se hva jeg får gjort.

Skrevet

I dag har vi vært fri for strøm fra kl 16.00 til 23.00 og det har fortsatt å snø noe jævlig, men har vært og gjort en liten innsats i kveld etter strømmen kom tilbake. Skiltene kom i posten i dag og delene kommer på fredag så aller siste finpuss skjer i natt og lakkering i morgen :D listene på fangere blir ikke blå men matt sort. Håper på og få bilen kjørbar før helgen og vist da ting funger så blir det mulig tur til Finnsnes og teste bilen og bli kjent med den på banen :D

Skrevet

Ja da hadde jeg fått lakket og er alt annet en fornøyd, men det går greit siden resten av bilen er like dårlig lakket.

En ting jeg har innsett er at garasjen MÅ pusses opp før denne bilen får noe ny lakkering, grunnen til det er at det er alt for dårlig lys og utlufting + mye støv. Bilder kommer i kveld :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...