Gå til innhold

Ny bil (E34 525i Touring)

Share

Anbefalte innlegg

Etter 2 fine år med E36 Compact ble det “ny” bil. Har lenge drømt om en bra E34 Touring, helst 525i med manuell og når et godt eksemplar dukket opp så bestemte jeg meg rett og slett for å handle. Tror nok det er siste mulighet til å kunne ha en fin E34 til bruksbil/familiebil ved behov (I forhold til aldreren på bilene).

Hentet bilen for ca. 3 uker siden i Stryn og har nå begynt å bli kjent med bilen og liker den veldig godt. Er overraskende bra for rust og bortimot strøkent interiør.

Hittil har jeg fikset noe småtteri, som byttet tennplugger, toppdekselpakning, innsugsbelg, luftfilter, vannpumpe, termostat, termostathus, fått montert ny brukt styresnekke. Den har også en skade på bakfangeren så jeg har fått taki en ny brukt som skal inne til lakkering over påske.

Jeg er veldig fornøyd med bilen i forhold til både utstyr og fargevalg, jeg tror faktisk at hadde jeg skulle bestilt meg en helt ny E34 på 90-tallet så skulle den vært AKKURAT slik. Legger ved bilde av ustyrslisten.

673unk5vwsbfttn15nui.jpg

I tillegg har den heldigvis ikke den trøblete doble takluken som både kan krangle og forårsake rust i kanalene.

Legger også ved noen enkle bilder av bilen jeg har tatt etter en kattvask.. Kommer til å ta en skikkelig shining på den til våren og legge ut noen bedre bilder da :)

84v5vavc2rqlojmxuh7p.jpg

6ny8c479op4v8i8xtv45.jpg

2lztgq11lgethx0xjab7.jpg

26en0pt15xwbool15wt9.jpg

e7v9tbcmuing3yw101k3.jpg

jfimautqd9bqi9weztfq.jpg

fv6rpl3et75r8kih5bn1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :-) Bilen er bra den, må jo huske på at den er nesten 20år gammel så det er jo ingen nybil :-) Men har hatt samme eier fra ny til 2011 da så det er vel litt av grunnen til at den er såpass bra. Har gått 249.000km, men føles relativt tight og fin. Veldig kontant understell med sportsfjæringen, natt og dag i forhold til en standard E34 som er litt "båt" :-)

Har ikke planer om annet enn å beholde den original slik den er å heller legge i litt i å få den teknisk 100 prosent. Så må jeg nok ha nye hjul også.. De Azev-felgene som står på bildet er vinterfelger med 225/17 frem og 245/17 piggfri bake.. Litt heftig for trøndelagsvinter :P

Sommerhjul skulle selger ha altfor mye ekstra for så de kjøpte jeg ikke med. Så jeg får se om jeg bruker opp piggfridekkene som sommerdekk og kjøper nye vinterhjul eller om jeg selger azev-felgene og får taki noen andre fine 17".

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...