Spectral72 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Da er vi nok på samme bølgelengde. Var under bilen her i helgen, og kunne ikke finne andre enn de som vi snakker om her. Har hørt at noen hadde før og etter Katalysator, men ville bare få det bekreftet Takker for tilbakemelding.
Spectral72 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Oppdatering.... Kjørte bilen varm i dag, og lot den stå litt på tomgang. Vips... den stoppa, og igjen umulig å få start på. Fram med diagnose apparatet. 53 - CRANKSHAFT SENSOR
Spectral72 Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Da er det bare å få tak i nye veivsensor regner jeg med. Er det poeng å skifte kamsensor også da eller ? Det er sikkert bare å få skiftet lambda sondene også regner jeg med siden det nå først er feil på dem i diagnosen. PS... Fikk også en ny feilmelding under kjøring av diagnose med motor i gang... 21 - AUXILIARY WATER PUMP Snakker vi da om den gode gamle vannpumpa ??
D.Toft Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 like dumt å bytte kam sensor ja. aux oumpen er vannsirkulasjons pumpen, den ser ca slik ut, på min satt den på venstre rammevange fremme, under luft filter boksen http://www.ebay.com/itm/OEM-BMW-E38-E39 ... 3a&vxp=mtr
Spectral72 Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Denne her Aux pumpen, den er med å hjelper vannpumpa og gjennomstrømning i kjølesystemet, eller er den dedikert varmeregisteret inne i bilen ?
D.Toft Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 aner ikke den er gåen på min e39, men har fin varme. stabben sin e38 hadde deffekt pumpe, da var varmeapparatet kaldt. ellers tror jeg at denne pumpen er koplet til REST knappen i dash, når tenning er slått av, og du trykker på rest, så sirkulerer vannet og viften i bilen går.
Bjornhbjelland Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Merkelig at kamaksel sensoren skulle gi seg nå, den og veivaksel sensor ble byttet ved motorbytte... Men den linken til ebay du har det, det er jo ein vannventil? Er du sikker på det er aux vannpumpe på 97 e39?
Spectral72 Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Nå tok jeg både Combatkit og diagnosetesteren min for god fisk, så jeg har nå handlet ny Aux pumpe og venter på den fra våre tyske venner. Når det gjelder kamakselsensor og veivsensor så bestilte jeg likeså godt det og. Det var diagnose apparatet som viste Crankshaft sensor da bilen stoppet atter en gang på tomgang, så jeg skifter i vei så vente tiden er laaaaaang......
D.Toft Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 maxi: jepp det er aux pumpen eller det vil si, der er komplett pumpe med ventiler. godt du bytter begge sensorene, da dem kan gi feilmedldinger mot hverandre, du kn få opp feilmelding på deffekt kam sensor, men så er det egentlig veiv sensor som er gåen. så lurt gjort av deg
Spectral72 Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Må nesten døpe om tråden til sensor tråd. Dem her Lambda sensorene som er feil på min E39 Har funnet ut at disse har vært gåene lenge, så jeg ønsker å spørre hva som dette resulterer i. Blir det fort høyere forbruk, blandingsfeil eller effekttap ? kanskje noe annet ? Sigmund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå