eriklars Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Hei! Jeg har en BMW E46 1999 mod. I den siste tiden har ikke det elektiske oppført seg helt som det skal. Airbag-lampa lyser, noe jeg har forstått at er vanlig på BMW. Men noen ganger når jeg starter bilen, lyser lampa litt svakere, og det er ved å se på denne lampa jeg skjønner at noe er feil. Hver gang lampa lyser svakere enn vanlig, fungerer ikke spilleren i bilen, coupe-lyset begynner å lyse, vindusviskerne stopper opp midt på ruta (når jeg bruker dem), og "hornet" virker ikke. Har noen peiling på hva dette kan komme av ? Dette skjer ikke hele tiden. Av og til når jeg starter bilen, fungerer alt som det skal. Men det skjer litt for ofte til at jeg ikke ønsker å gjøre noe med det. Mvh Lars
Alpejohn Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Hei, Dette kan (om det er slik på E46 også) være bakstykket på tenningslåsen, det er en elektriks del som bruker og bli utslitt og da oppfører bilen seg helt kokko. Man får da ofte airbaglampe som lyser, cd spiller slutter og virke, hornet kan slutte og virke, servotronic slår inn og ut, kupelyset kommer på under kjøring osv. VELDIG mange rare og "skremmende" feil. Når feilen er til stede, prøv og opne sminkespeilet på passaskjersiden i solskjermen (om du har dette), da skal alt ordne seg tror jeg, og dette er en ganske sikker indikasjon på tenningslåsproblemet Om du søker litt på forumet på emnet så finner du nok en del info
eriklars Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Aha, takk for svar! Men har desverre ikke lys i sminkespeilet, så da hjelper det vel lite Men er det noen grei måte å få sjekket dette bakstykket på ? Ser jo for meg at det koster litt for ny tenningslås.
Alpejohn Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Her er en ganske universell guide: viewtopic.php?f=1&t=232346&hilit=diy+tenningslås Var en som laget en DIY med hvordan du kunne måle om den var gåen, men ser ikke ut til at jeg finner den igjen. Ellers så er her en DIY på tenningslåsbytte: viewtopic.php?f=9&t=154556&hilit=diy+tenningslås Hadde jo vært greit og få målt vertfall, eventuelt få tatt en diagnose og se om det kan være noe annet som ligger bak.
eriklars Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Disse så veldig bra ut! Tusen takk! Da spørs det om ikke jeg må få tatt et titt på det nå i påska! - Lars
lassew93 Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Det er normalt at airbaglyset lyser i E46, standard problem.. Er en liten sensor i setet som tuller, såvidt jeg vet.
gullsakar Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 det er ikke normalt at airbag lyser men det forekommer ofte ja.. hadde lignende greier på min med hornet og alle knappene på rattet streika. hvis jeg trykket inn hornet så slukka lyset og knappene virka... meget spesielt. i mitt tilfelle tror jeg det har vært no tull med en føler i rattet . Jeg koblet av batteri, demonterte hornet og uten å se no galt monterte igjen.. feilen gikk da vekk.. men nå er lampa der igjen så er vel blitt kronisk. denne ganga fungerer rattet du kan jo hvertfall prøve for gøy å koble av batteri en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå