Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk tårnlagerene slik som nevnt lengre oppe, det er standard e36. Lagerene ruster og blir ødelagte, så blir styringa grisetung og vanskelig å sentrere.

Skrevet

Har du sjekket slanger ? Vet ikke om du har byttet eller holdt på med disse, men ville kanskje gått over slanger/rør at dem ikke har klemt seg, hvis servo pumpa er defekt, får man vel en ulyd (usikker).

Skrevet

Har servo pumpa/eller slanger hvert demontert, så vet jeg ikke hvor viktig det er å lufte systeme. Men tror fremgangs måten, er å løfte bilen opp / servo lokke av / motor i gang / å vri frem å tilbake.

Skrevet

Jaja, altså pumpa hviner som bare det, og "vibrerer" godt i rattet i lav fart. Så veldig sikker på at det er pumpa. Skal bytte imorgen, så hvis det går smooth, skal jeg ta bilder og lage en DIY!

Skrevet

På min 325tds var det ikke verdt en DIY. Kjøp inn nye kopperskiver til banjoboltene på olje inn og ut av pumpa hos kyndig verksted/BMW. Resten er å komme til med verktøy. Plunder og trangt men ingenting komplisert.

Og aller først tvang jeg multibeltestrammeren til å slakke (stoort skrujern) og hektet den av pumpa nederst. Ny pumpe har kanskje ikke løpehjul, og da må det skrus over fra den gamle.

Lett jobb, du skjønner det underveis. Bruk anledningen til å få ut all olja. Ikke overstram slangene.

Skrevet
På min 325tds var det ikke verdt en DIY. Kjøp inn nye kopperskiver til banjoboltene på olje inn og ut av pumpa hos kyndig verksted/BMW. Resten er å komme til med verktøy. Plunder og trangt men ingenting komplisert.

Og aller først tvang jeg multibeltestrammeren til å slakke (stoort skrujern) og hektet den av pumpa nederst. Ny pumpe har kanskje ikke løpehjul, og da må det skrus over fra den gamle.

Lett jobb, du skjønner det underveis. Bruk anledningen til å få ut all olja. Ikke overstram slangene.

Må jeg ha disse kopperskivene til banjoboltene? eller kan jeg bruke de gamle?

Skrevet

Må jeg ha disse kopperskivene til banjoboltene? eller kan jeg bruke de gamle?

du bør kjøpe disse skivene. men du kan prøve å bruke di gamle men tvile på at di nye koster noe serlig og da er du i det miste sikker på at den ikkje svetter/lekker etterpå

Skrevet

Da var pumpa byttet. Og resultatet ble perfekt! Var jævlig trangt, og ett helvette å komme til, men fikk det til til slutt. Brukte de gamle kobberskivene, ser tett ut forløplig :)

Forresten fikk jeg ikke ut hele den gamle servooljen (rød) så den er blanda med den nye blanke jeg kjøpte på mekonomen.. tipper det er sånn 50 / 50 blanding.. Gjør det noe ?

Skrevet

gjør nok ikke noe skade det vis den ikke har noe form for spon eller noe sånt :) vis jeg ikke tar helt feil så er langt over halvdelen av oljen i pumpe/tank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...