Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fylte diesel i ste og den stoppa på 30 liter. Tanken var nesten tom før fylling, og etter fylling viser måleren 3/4.

Tips og råd for hva man kan gjøre? Har hatt problemer før i vinter at jeg ikke kunne kjøre fullt trykk på pumpa. Tok lang tid å nå for eksempel 20 liter. Denne gangen gikk det bedre, fullt trykk, men som jeg skrev over sa det stopp på 30 liter.

Prøvde å vente litt og deretter fylle mer, men sa klikk igjen etter 2 liter til.

Takker :)

Skrevet

Stoppe funksjonen på pumpene pleier å bli litt tullete når det er kaldt. Når det skjer pleier jeg bare og ta pumpen lenger ut av hullet og ta det litt roligere på avtrekkeren. Funker alltid for meg

Skrevet

på min e36 må jeg holde bensinpumpa på skrått for å få den helt inn, ellers driver den bare å kutte.

altså dreie den ca.60 grader

Skrevet

Hmm... Prøver det meste neste gang! Men rart at dette begynte i vinter. Var ikke slik tidligere, men den skal på service snart så da kan jeg godt be de undersøke om det ikke løser seg!

Skrevet

På e39 min så er det enkelte pumper det er helt håpløst å fylle. Prøv en annen pumpe neste gang da så om det blir forskjell.

Skrevet

Slik er det på min E39 og min fars E39 også.

Har av og til vært så ille at jeg har dratt fra åstedet med 10-15 liter på tanken i full forbannelse!

Jeg har prøvd og bytta pumpe og det har hjulpet, men av og til er det jævla vanskelig og fylle.. Og det er sinnsykt irriterende!

Skrevet

Det er ikke luftinga på tanken som begynner å bli litt tett da? Lufta må jo ut av en tank når du tilfører drivstoff... og om du da ikke får pressa lufta raskt nok ut, så vil det jo heller ikke komme på noe mere væske.

Har hørt om dette før :) for jeg tviler på at det er pumpa siden det plutselig har blitt sånn og at det ikke bare har skjedd på en stasjon.

Skrevet

Jeg har sjekket dette og ser ikke ut som det er noe som kan byttes på e39 vertfall ifølge realoem.. Men ja det har nok noe med lufting og gjøre.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Skrevet
Jeg har sjekket dette og ser ikke ut som det er noe som kan byttes på e39 vertfall ifølge realoem.. Men ja det har nok noe med lufting og gjøre.

Det sitter ikke en lufteventil på tanket et sted? det må jo holde i massevis å rengjøre denne, man trenger sikkert ikke bytte noe.

Skrevet

Det sitter ikke en lufteventil på tanket et sted? det må jo holde i massevis å rengjøre denne, man trenger sikkert ikke bytte noe.

Husker ikke helt hvordan det var, er en stund siden jeg engasjerte meg med dette, men det ser ut som det er bare en slange fra toppen på tanken som går opp i påfyllingsrøret, så luftinga kommer ut over selve hullet der en fyller.. :)

Skrevet

Ja er bare en slange ja.. Men hvor skal driten kommet fra? Er et lukket system når du skrur på bensin/diesel lokket ser det ut til..

Og det er sikkert ikke enkelt å bytte heller.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...