Gå til innhold

328i F31 M-Sport, Swisswax behandlig, kvite felger! side 15

Share

Anbefalte innlegg

Nei vil ikke tro det er hovedfunksjonen, man ønsker vel normalt ikke å holde tempen høy på en bensinbil, men på en diesel kan jo det være en bieffekt som jeg tenker meg det kanskje kan legges skyld på dersom man får problemer med filteret på en diesel bil som har fått montert annen uoriginal eksos...

Har snakket litt med han eg bestilte eksosen med, og dei seier at deres eksos er godkjent og testet av bmw og vil bli sendt med TUV papir som tilfredstiller EU grav ved eventuell EU kontroll/service om noen skulle være pirkette..

Eksos ventilen som er der opprinnelig på orginal ekosen vil ikkje bli brukt videre da den er der kun for å dempe lyd ved oppstart og ved bestemte turtall i bestemt gir.. En vil ikkje få feilkode ved å koble denne ifrå og har ingenting med tempertatur og gjøre :)

Den testrapporten og godkjenningen fra Bmw skulle jeg likt å sett ;) har hørt mange påstå det samme så fort det er TÜv papirer, men det har jo med hva som er trygt, miljøkrav, støykrav osv.

Vet også at spjeldet jobber som du sier og ikke er der for varme, men vil fortsatt tro at dersom man har en diesel som får dpf problemer og man har annen eksos så KAN det by på problemer med garanti.. (Hvis forhandleren velger å legger vekt på det i søknaden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok "godkjent av Bmw" stammer fra det norske veivesenet, der stort sett alt som skal godkjennes på bil kun godkjennes hvis "Bmw" sier det er greit.. Sånn er det jo ikke akkurat med tuv.. Forøvrig pussig nok at magnaflow tuv godkjenner, for de er vel amerikanske og de pleier å bry seg fint lite om tuv, men de satser kanskje stort i Tyskland?

Forøvrig så den skikkelig tøff ut på bildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på hvordan det blir med ny eksos, har lest at noen som har fått bygget om eksosen plages med en type konstant ulyd ved visse turtall og gjerne da på motorvei.

Hvordan er erfaringene dine med dette siden du også hadde bygget om på forrige bil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...