Bandit78 Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Hey guys & gals! Har et irriteranes problem æ træng litt troubleshooting-hjælp me: Har en E38, M52B28. Lav km.st. Kun kosekjørt. MEN hvær gang æ starte den, om mårran, å når æ e færdi på jobb, (kaldstart) så går den opp på 18-1900 o/min, før den går ned igjen med en gang å legge sæ "der den ska ligge". Stoppe æ motoren igjæn, å starte den me en gang igjæn, starte den perfekt! (??) Tomgangen ellers e perfekt, så vil ikkje tru d e falskluft noen plass. Ikkje ryker d a bilen heller. Bmw i Tromsø mente d kunne være tomgangsregulatorn? Men ville ikkje tomgangen være merkbart unormal, OM d va den? Diagnosen gir ingen feilkoda heller. Det merkelie e at d e KUN v/ den første kaldstarten at biln gjør detta. Forslag anyone??
Ballder Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Kan være en bitteliten lekkasje på vakum siden mot bremsekraftforsterkeren som gjør at vakumet i denne forsvinner over lengre tid uten motor i drift. Da kan man oppleve en kjapp rusing da den suger ut luften fra den for å oppnå vakum igjen. Kjenn etter om bremsepedalen er hard og trå inn før du fyrer bilen neste gang. Eventuelt stopp bilen etter oppstart og pump bremsen til pedalen blir hard og start bilen igjen for og se om du får samme oppruset igjen.
D.Toft Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 og hva gjør man da? feilsøker? hehe har samme problemet på min e38..
Ballder Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Feilsøke er alltid lurt... Er vel bare og følge slangen fra forsterker og frem til enveisventilen for og se om det ser bra ut og eventuelt demontere det for en bedre visuell sjekk. ellers kan du jo også suge som faen i slangen for og se om enveisventilen holder mål. I vindstille omgivelser kan det være greit og bruke røyk for og finne vakumlekkasje, og her trengs det ikke og ha motor i gang, så frem med siggen. Ved motor i gang er det lurt å holde igjen vifta, eventuelt demontere denne, men da er det ille lurt og holde øye med temp.
Xavi0n Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Er samme på min e39 velger å tro at det er en bagatell så jeg kan sove godt om natta. Har forøvrig m52b28 jeg å Sent from my iPad using Tapatalk HD
bjalle Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Dette er standard på v8 motoren for å få fullt oljetrykk med en gang,gjør ihvertfall ingen skade.
Xavi0n Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 M52 er på ingen måte en v8 den motoren han har er en 2,8l rekke6 Sent from my iPad using Tapatalk HD
Bandit78 Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Takk før svar alle sammen. Ska prøve d med å pumpe bremsn neste gang æ starte. Vil jo tru d ikkje gjør no skade, men syns bære d e meget irriterende. Fikk beskjed fra d lokale verkstedet her, at d ikkje va no å bry sæ om, men når biln e såpass velholdt som den e, vil æ jo at ALT ska være i orden.
Bandit78 Skrevet April 4, 2013 Forfatter Skrevet April 4, 2013 Kan være en bitteliten lekkasje på vakum siden mot bremsekraftforsterkeren som gjør at vakumet i denne forsvinner over lengre tid uten motor i drift. Da kan man oppleve en kjapp rusing da den suger ut luften fra den for å oppnå vakum igjen. Kjenn etter om bremsepedalen er hard og trå inn før du fyrer bilen neste gang. Eventuelt stopp bilen etter oppstart og pump bremsen til pedalen blir hard og start bilen igjen for og se om du får samme oppruset igjen. Du hadde helt rett ang den bremsepedalen! Opplevde en rusing av motor da. Korr befinne denna slangen sæ? E detta en grei DIY operasjon, eller burde æ få bilen på verksted?
wicky124 Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 interessant dette da jeg har samme fenomenet på e-klassen...
lagunilla Skrevet April 4, 2013 Skrevet April 4, 2013 På min var det enveisventilen gåen. Gjorde susen å bytte den, samt slanger:
Ballder Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Kan være en bitteliten lekkasje på vakum siden mot bremsekraftforsterkeren som gjør at vakumet i denne forsvinner over lengre tid uten motor i drift. Da kan man oppleve en kjapp rusing da den suger ut luften fra den for å oppnå vakum igjen. Kjenn etter om bremsepedalen er hard og trå inn før du fyrer bilen neste gang. Eventuelt stopp bilen etter oppstart og pump bremsen til pedalen blir hard og start bilen igjen for og se om du får samme oppruset igjen. Du hadde helt rett ang den bremsepedalen! Opplevde en rusing av motor da. Korr befinne denna slangen sæ? E detta en grei DIY operasjon, eller burde æ få bilen på verksted? Se bildet i innlegget over så får du en viss ide om hvor du skal plukke rundt. Vil tro du kan klare og finne/fikse det problemet selv.
Bandit78 Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Kan være en bitteliten lekkasje på vakum siden mot bremsekraftforsterkeren som gjør at vakumet i denne forsvinner over lengre tid uten motor i drift. Da kan man oppleve en kjapp rusing da den suger ut luften fra den for å oppnå vakum igjen. Kjenn etter om bremsepedalen er hard og trå inn før du fyrer bilen neste gang. Eventuelt stopp bilen etter oppstart og pump bremsen til pedalen blir hard og start bilen igjen for og se om du får samme oppruset igjen. Du hadde helt rett ang den bremsepedalen! Opplevde en rusing av motor da. Korr befinne denna slangen sæ? E detta en grei DIY operasjon, eller burde æ få bilen på verksted? Se bildet i innlegget over så får du en viss ide om hvor du skal plukke rundt. Vil tro du kan klare og finne/fikse det problemet selv. Takk før all hjelp. Et lite sp.mål tell: Vil detta oppruset, v/pumping av bremsepedal, forekomme uansett, kald, som varm motor? Stoppa i dag etter 30min kjøring (go å varm motor) stoppa bilen, pumpa på bremsen til den blei hard å trå inn, men bilen starta normalt da. (?)
Ballder Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 For min del har jeg kun erfart det ved kald motor, (derfor jeg presiserte at du skulle gjøre det i forbindelse med oppstart av kald motor ) og kan dessverre ikke forklare med sikkerhet hvorfor det ikke skjer ved varm motor, men ville nok påstå at det er fordi bensinmengden er magrere ved oppstart av varm motor kontra kald motor dersom jeg ble spurt om hvorfor det er slik.
Bandit78 Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 På min var det enveisventilen gåen.Gjorde susen å bytte den, samt slanger: [ Bilde ] Hadde du akkurat samme problem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå