Ev1 Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Har en motor jeg er interessert i å handle, men motoren har stått 2 år. Selger sier han ikke har hørt den gå. Den er ikke i karosseri. Den er gått ca 150 k og jeg lurer på om dette er et høyrisikokjøp? Tåler en motor å stå i to år uten å ta nevneverdig skade av det. Vil naturlig nok skifte olje/filter + toppdekselpakninger, innsugspakninger og manifoilpakninger hvis jeg går for denne.
Alpejohn Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Ville vertfall bytta ventiltettninger også i samme slengen, så slipper du og oppdage at den ryker og bruker olje. Av personlig erfaring så virker det som disse er det største problemet når en motor står over tid, har bytta 2 motorer der disse har vært problem i ettertid. Den ene motoren hadde stått litt over et år. Det er jo fult mulig og gjøre når motoren er kommet i bilen også, men litt kjekkere når du har den ute Nå skal det sier at jeg ikke helt vet hvordan dette gjøres på bmw, har gjort det er par ganger på volvo´s rødblokk motorer.
Spectral72 Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Det er vel sikker en rekke forskjellige erfaringer som kan nevnes på denne tråden. Kommer litt an på hvordan motoren har stått også. Har den stått inne på ett varmt lager i stabile omgivelser så ser ikke jeg den helt store faren med ett slikt kjøp. Har nå hatt biler og motorer selv som har stått lengre, som har fyrt i gang, men med litt tanke på skifte av pakninger som du sier og ikke minst oljer så er det grei skuring. Men har nå denne motoren stått i en låve med varierende temperaturer, gammel silo som det svever maursyre partikler fra..... Er vel to ytterpunkter dette som vil ha innvirkning på motor, men er en handy nok, og prisen er ikke helt absurd så kan vel egentlig alt reddes. Er ikke noe fasit dette, men for å gi ett bedre svar må en vite litt mer om lokaliteten motor har stått. Sigmund
Ev1 Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Skrevet Mars 31, 2013 Fant ut at motoren har stått lagret inne med olje. Da skal det i utgangspunktet ikke være noe ekstra trøbbel med den ang lagring. Har sett litt på muligheten til å skifte ventiltetninger, og det ser ut til at kompressor, fjæringsverktøy, magnet og nye pakninger er det som trengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå