tambur4 Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 På skjærtorsdag hentet jeg ut bilen fra vinterdvalen. Samtidig ble det foretatt en service hvor vi byttet oljer, filtere (bla bensinfilter), termostat, plugger og rotor. Etter det startet bilen fint og gikk pent. På fredag startet den også fint og jeg kjørte en tur uten problemer. Senere på dagen startet den ikke. (Den hadde stått i 2 timer) Den fikk overhodet ingen gnist. Men det ser ut til at motoren får bensin. Fikk bilen hjem med Viking. Batteriet ble satt til lading i natt, og i dag tidlig startet den opp med en gang! (og gikk pent) Hva kan det være? Kan det være batteriet som ikke leverer nok til coilen? Startet jo med nyladet batteri.. Dessverre er jeg overhodet ikke motorkyndig.. Fornuftige svar blir satt umåtelig stor pris på
///MoePower Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Normalt sett starter de selv om ikke batteriet er helt fulladet. Sjekk om kontakten/stikket som går inn på siden av fordeleren er ordentlig i og ikke skadet, uten den får du ikke gnist. Kanskje dere har vært borti den når dere skiftet plugger og rotor, etc. Hvis jeg ikke husker feil så er fargen på ledninga grønn. Har selv vært plaget med motor som stoppet og/eller ikke ville starte igjen periodisk pga. brudd i den ledningen.
tambur4 Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Da har det skjedd igjen… Fikk motorstopp midt i byen.. Merkelig så mange kjente som skulle passere forbi akkurat da.. Bilen startet pent i dag tidlig (det har den gjort helt siden forrige problem, se over) Skulle tilbake til kontoret etter et møte, og bilen bare dør. Prøver å starte, men den bare kinner. Prøver overhodet ikke å tenne. Virker som den ikke får gnist. Viking kjører bilen hjem, og tenk: da starter bilen med en gang! Bilen har helt nytt batteri. Startet bilen ett par timer senere også, og da startet den fortsatt veldig lett og går pent. Bilen har vært vinterlagret med full tank. Mistenker noe elektrisk, kan det være coilen, eller andre komponenter i innsprøytninga. Beklager, men har null peiling.. Alle forslag mottas fortsatt med takknemlighet:-)
PerH Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Har hatt 2stk E28- 528i, og den ene begynte bare plutselig å stoppe, for så uten problemer å la seg starte igjen etter 20-30 min. Dette var fremtredende i regnvær, og det viste seg at det kom fuktighet til i en dårlig kobling til bensinpumpa. Etter bytte av av denne, så var problemet helt borte !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå