littlep Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Det begynner å krible etter et dekkskift nå, selv om det kan bli en snødag til i år I fjor slet jeg veldig med å få felgene av navet med alle boltene av. Noen som har tips for hva jeg kan smøre på navet for at felgene ikke skal feste seg. Har grease som jeg bruker på boltene, kan jeg legge et tynt lag med dette? Om de sitter like godt som i fjor, noen som har råd på hvordan man får av felgene uten å risikere å rugge så kraftig i bilen at den faller av jekken ?
hao Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Stålbørste skikkelig. Kobberpasta. Kan løsne de ved å la 3 hjulmuttre stå igjen løse for så og ta noen skarpe svinger til du hører det knepper litt.
Kjell Z3 Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Du kan bruke et tynt lag med grease. For å løse hjulet om det sitter: et hardt og kontant spark i ene siden av dekket så faller det av.
Snowbiz Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Det begynner å krible etter et dekkskift nå, selv om det kan bli en snødag til i år I fjor slet jeg veldig med å få felgene av navet med alle boltene av. Noen som har tips for hva jeg kan smøre på navet for at felgene ikke skal feste seg. Har grease som jeg bruker på boltene, kan jeg legge et tynt lag med dette?Om de sitter like godt som i fjor, noen som har råd på hvordan man får av felgene uten å risikere å rugge så kraftig i bilen at den faller av jekken ? Jeg bruker å rengjøre nav og felgoverflaten skikkelig med stålbørste. Også smører jeg det inn med noe grease eller noe pasta. Om du sliter med at felgene sittermfast på navet, ta å løsne boltene ca 1 runde også kjører du deg en tur rundt på gårsplassen med fullt rattutslag begge veier så skal du se at di løsner lettere! Sent from my iPad using Tapatalk HD
bjalle Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 stålbørste og hvilken som helst fett ,dra ikke boltene over 120 NM så det går enkelt å løsne for hånd til høsten.
larserso Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Kobberpasta skal du vel IKKE bruke da det får anleggsflaten på alufelgene til å korrodere/forvitre? Børster også selv rent med stålbørste og sprayer på litt teflonspray.
aeomholt Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Har alltid brukt kobberpasta fra biltema etter skikkelig rengjøring av nav og felg med både grovt sandpapir og stålbørste. Har aldri hatt noen problemer med oksidering på alufelg som har vært noe problem hjula detter rett av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå