Gå til innhold

dekk med smal bane

samatron
 Share

Anbefalte innlegg

Eh.. En linjal fra Sveits, i ekte gull, på 20 cm, er da vel som en kinesisk linjal i plast, om den og er 20 cm.

Oppgitt dimensjon er vel oppgitt dimensjon. Om begge to er 255 brede, så er dem nok det.

Du tenker kanskje på hvilke dekk som er "mest brukt til dekkstrekk". Der er det værre. Skal ikke begi meg utpå hva som er best der, men har brukt Nankang NS2 til det, og fungert utmerket til litt strekk. Det gjør som regel de fleste dekktyper av kjente merker.

Federal er ikke sååå bra. Stive dekksider gjør dem umulige å få særlig strekk fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannplaner nå fantastisk lett ut i sladd syns nå jeg. vinterdekkene mine sitter jo mye bedre på vått føre liksom.

på godt og vondt selfølgelig, syns nå det er morsomt å ligge brett jeg. men at det er veldig lett pga dekket gjør det ikke akkurat til et bra dekk.

kjøpte forsåvidt dekkene splett nye i fjor sommer, så har hatt dem fra nye til nå(utslitt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nankang på handlevogna mi og synes de er helt ok etter hvor mye de kostet. Jeg har aldri opplevd hjulslipp og synes ikke de støyer såå mye heller. kjører 235 og 275 på 19"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktuell bredde på dekk varierer veldig fra dekk til dekk.. Felgbeskyttelse på dekket gjør også at strekket ikke blir like pent på alle dekkmerkene.

Hankook ventus er for eksempel smalere i 275 enn michelin ps3 er i 265. Dessuten var hankook mye stivere i dekksidene enn de fleste andre dekk jeg har vrengt på.

Det er best med myke dekk, og der er michelin en sikker vinner. Men slitasje på de dekkene virker til å variere fra bil til bil, og fra hver enkelt sjåfør også.

Nankang, sonar og matador ender i samme klasse for meg. Burde ihvertfall vært forbudt som forhjul, får om du får våt kald asfalt med litt fart i en sving, så går det fort til skauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg skrev, de er på tur ut. Men det er flere av de dimensjonene som er å foretrekke til e30 og e36 som ikke kan leveres lenger.

Nettopp fordi fk452 er et gammelt dekk, og er på tur ut.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...