Gå til innhold

kicker kx 700.5 ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kicker kx 700.5 på hånda. Lurer på å kjøpe den da min 4 kanals gikk til kjell.

Skulle få den for 2500 inkl frakt. Var brukt i 5mnd.

Er det noe stiv pris?

Om noen har specs på den så hadde det vært flott å få vite før jeg evnt kjøper den.

Skal dra et frontsett av merke alpine, og alpine 6x9. Er ute etter god lyd, så om noen har noe negativt/positivt og si om denne så kom gjærne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker og god lyd hører vel ikke sammen, men med lyd bakfra så blir det jo ikke bra uansett... Du kan like godt kjøpe denne og oppnå ca samme resultat: http://www.autodesign.no/forsterkere/4- ... 0804-4x80w ;)

Kicker er jo kjent for å ha bra varer og lyd.

Har jo sagt at jeg har et Alpine komp set forran. Og alpine 6x9 i hattehylla. Og en dobbel 12" Basser fra alpine.

Men hvis du har peiling på bilsterio, så kan du linke meg en 4 kanaler fra et kjent merke som gir bedre effekt enn den Kicker forsterkeren jeg spurte om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker er ikke kjent for å ha bra varer og lyd, men de lever på et gammelt rykte fra den tiden hvor masse bass var tipp topp uansett om det hørtes jævlig ut... En ting du tydligvis ikke vet, er at lyd bakfra gir feil lydbilde, og at et par høyttalere i hatthylla vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt. Hvis du ikke har hørt dette fra før, så vet du heller ikke hvordan et godt oppsatt bilstereoanlegg bør låte. Mener ikke å rakke ned på deg eller noe, men når man har drevet med dette i mange år, så blir man litt oppgitt når folk tror noe er veldig bra fordi en eller annen bonde har det i bilen sin og det spiller "helt sykt" osv, men vedkommende har aldri hørt noe som virkelig spiller bra osv osv, så dette er for å guide deg i riktig rettning ang hvordan ting BØR gjøres for å oppnå et godt resultat :)

Denne kicker forsterkeren yter 4x70w rms + 210w rms, så jeg vil ikke si at den er noe kraftig sak akkurat. Dynabel forsterkeren jeg linket til over her gir deg minst like bra lyd som det den kicker forsterkeren vil gjøre, og den får du da ny og med garanti. Skal du ha noe bedre, så kan du se her: http://www.autodesign.no/forsterkere/4-kanaler alt der er bedre enn den kicker forsterkeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker er ikke kjent for å ha bra varer og lyd, men de lever på et gammelt rykte fra den tiden hvor masse bass var tipp topp uansett om det hørtes jævlig ut... En ting du tydligvis ikke vet, er at lyd bakfra gir feil lydbilde, og at et par høyttalere i hatthylla vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt. Hvis du ikke har hørt dette fra før, så vet du heller ikke hvordan et godt oppsatt bilstereoanlegg bør låte. Mener ikke å rakke ned på deg eller noe, men når man har drevet med dette i mange år, så blir man litt oppgitt når folk tror noe er veldig bra fordi en eller annen bonde har det i bilen sin og det spiller "helt sykt" osv, men vedkommende har aldri hørt noe som virkelig spiller bra osv osv, så dette er for å guide deg i riktig rettning ang hvordan ting BØR gjøres for å oppnå et godt resultat :)

Denne kicker forsterkeren yter 4x70w rms + 210w rms, så jeg vil ikke si at den er noe kraftig sak akkurat. Dynabel forsterkeren jeg linket til over her gir deg minst like bra lyd som det den kicker forsterkeren vil gjøre, og den får du da ny og med garanti. Skal du ha noe bedre, så kan du se her: http://www.autodesign.no/forsterkere/4-kanaler alt der er bedre enn den kicker forsterkeren ;)

Ok, Takk for svar ihvertfall :)

Har ikke veldig peil på Bilstereo, men Bach's Hifi i Larvik som har jobbet med dette i 30år, sa at det var bra.

Men er klar over at 6x9 i hattehylla ikke er noe stjerne i boka. Men hadde litt begrenset med penger da det ble kjøpt, De kosta bare 699, av 1799. Å istede for å ikke ha noe lyd bak, så blei det de. Men har planer om å bytte til komp sett bak også.

Men er litt skeptisk til alle de rare merkene, som feks. Mosconi, Gladen osv... Mulig de er bra, men har ikke hørt så mye om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mosconi er noe av det beste man får innen bilstereo i dag, og kan ikke sammenlignes med kicker og rockford feks. Btw, et komponentsett i hatthylla er ikke noe bedre enn 6x9 i hatthylla, bare så det er sagt, så bruk heller pengene på et skikkelig komponentsett til å ha FORAN i bilen din ;)

Og for å oppklare litt igjen, kicker er ikke dårlig, men det er masse som er bedre til den prisen eller til og med billegere. Med andre ord så får du mere for pengene ved å velge noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Cossie på alle punkter. Kicker har aldri vært noe vellydende merke. De har som Cossie nevner levd på masse bass og trykk bølgen og solgt deretter. Jeg har i mine 6 år som fulltids bilstereomontør montert x antall av den Kicker 5 kanaleren. Ikke videre imponert. Slapp i effekt og høy feilprosent.

Selv om jeg ikke har personlig erfaring med Dynabel så ville jeg valgt den over Kickeren.

Selv har jeg alltid vært en svoren Alpinefanatiker, men det finnes masse annet bra der ute. Har falt av bilstereolasset etter jeg sluttet i jobben men har merket med Gladen og Mosconi som merker som tydeligvis begynner å komme inn i varmen.

KX 700.5 er forøvrig også en gammel forsterker. Så 2500 for denne kontra en helt ny til samme pris så faller nok Kickeren igjennom.

Gå å kjøp deg en ny en. Så får du jo også garanti med på kjøpet ;)

Ang. høyttalere bak. Et korrekt oppsett som har størst sjans for å spille bra er et enkelt, bra og korrekt montert frontsett med godt med effekt. Så en sub baki i riktig kasse. Ingen høyttalere ellers bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...