MKvelstad Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Hei, har en e36 318is som har gått 250 k. Problemet er en ulyd som kommer fra toppen når den går på tomgang, høres nesten ut som om det skulle vært en dieselbil... Etter ei stund roer lyden seg ned og blir borte etter 7-10 min. Noen som har erfaring med dette? Mvh Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Ja, pleier å ligge biter fra gamle register sleider i olje pickupen på disse. Ulydene kommer av at olje trykket blir litt lavere en det vanligvis skal være, da disse bitene fort kan blokkere litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKvelstad Skrevet April 3, 2013 Forfatter Share Skrevet April 3, 2013 Takk for svar, men hva mener du med sleider i oljepickupen? Og hvordan skal jeg bli kvitt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 På min måtte jeg ned med bunnpanne og rense alt inni bunnpannen, har du byttet register på den ? jeg kunne se at sleidene var omtrent borte på min, å da hadde alle disse bitene løsnet og havnet i olje pickupen. Fikk samme greia som deg, ventil lyder som kom å gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKvelstad Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Åjja, tror kanskje forrige eier skifta register.. Skal ikke forundre meg om den er feil montert heller blir vel avmontering av bunnpanne i helga da takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Jeg fant fult av små plastikk biter i et lite metall filter i olje pickupen , det som ledet meg fram til dette var en video jeg fant på youtube der eieren hadde byttet det meste uten at det hjalp, helt til han fant ut å sjekke dette filteret. Bunnpannen kan ta`s ned ved å løsne motorfestene på motorn og jekke denne litt opp, det var litt trangt men det gikk. Pass på å ha sparkel spader og diverse tilgjengelig da den gamle bunnpanne pakningen gjerne sitter ganske godt fast i motor, er litt stress å få løs alle restene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKvelstad Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Vurderer og ta ut hele motoren Har du tilfeldigvis link til videon du så på youtube? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Her har du den Les kommentarene under. "I just got finished replacing all the lifters and replaced the timing chain tensioner. This did not fix my problem with the engine noise. When cold, the engine sounds fine, little tapping. After it warms up, sounds like a diesel. Please give me some ideas. This is driving me crazy! Click the link to watch and listen to what Im talking about. Update: The problem has been resolved. When we removed the oil pan to replace the oil pump, there was shrapnel from the old timing chain guide. (previous owner had that replaced) They were large pieces too. They was getting sucked up to the sump pump screen and restricting the flow of oil to the top of the engine. Purred like a kitten after the new oil pump and removing that crap from the oil pan." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKvelstad Skrevet April 4, 2013 Forfatter Share Skrevet April 4, 2013 Gleder meg til å teste dette nå! Får håpe jeg finner det såkalte filtret i oljepickup'en ) leste foresten igjennom turbo prosjektet ditt, ble sykt gira på turbo nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juni 9, 2013 Share Skrevet Juni 9, 2013 Jeg har en 318is med en litt annen lyd. Høres nesten ut som turtallssus fra høyttalere eller gåen servopumpe, men det kommer fra registeret. Klør meg skikkelig i hodet :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå