Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kjøpte en 735i E65 for ganske nøyaktig 1 år siden, 2002 mod. med meget lav km. Bare en uke etter kjøpet, så fikk jeg litt "fusking" ved pådrag, og tok derfor en diagnose hos BMW, Hønefoss.

Denne konkluderte med at converter på automatkasse måtte byttes.

Da jeg hadde garanti på bilen, så fikk jeg det utført, samt at jeg fikk byttet filter og olje.

Men, da jeg fikk bilen tilbake, så var det en merkbar "vibrasjon" i turtallsområdet 15-2000 rpm.

Jeg hadde fått beskjed om at gearkassa var nullstillt, og måtte "gå seg til", og slo meg til ro med det.

Men, problemet vedvarte, og jeg reklamerte derfor overfor verksted.

Bilen har nå vært inne til diagnose/utbedring 2 ganger, men de finner ikke ut av problemet.

Diagnoser/data etc, har blitt sendt til BMW Sverige, og de finner heller ikke ut av dette.

Har prøvd å finne noe på nett om dette, men har ikke klart å finne noe om samme "case" !

Hvis det hadde vært noen på forumet som har opplevd liknende, så hadde jeg vært veldig takknemlig om de kunne dele sine erfaringer med meg.

Mvh

Perh

Skrevet

Ja, alt mekanisk, hardy skive, opphengslager etc har blitt sjekket (i følge BMW verksted)så problemet må ligge et annet sted, men det klarer tydeligvis ikke "spesialistene" hos BMW å finne ut av !

Jeg sliter fortsatt med vibrasjonene, og BMW har tydeligvis gitt opp !

Derfor hadde jeg et håp om at noen her på forumet hadde en eller annen erfaring/opplevelse med samme problem, som jeg kunne dra nytte av.

Skrevet

For å si det på en enkel måte, så oppleves det som en "risting" i rumpa ved normalt pådrag mellom 1500 og 2000 rpm, spesiellt ved kald motor/drivverk.

Ingen vibrasjon i forstilling/bremser eller ratt, så dette er helt klart et problem som ligger i drivverk.

Ved kjøring under 1500 rpm kjenner jeg(nesten) ingen vibrasjon(litt avhengig av temperatur), men hvis bilen står stille, og jeg

"ruser" på tomgang, så kjennes det godt.

Skrevet

Beklager, men mulig jeg forklarer meg litt dumt.

Nei, det er ingen vibrasjon i bakaksel eller oppheng.

Jeg mener at vibrasjonen kjennes som risting rett under setet( rumpa) , som er nærmest gearkasse.

Dette er også bekreftet av BMW, men de finner ikke årsaken til problemet !

Når bilen er kald, så er vibrasjonen ved kjøring og tomgang mer merkbar enn når den er varm.

Hvis jeg girer manuelt, og f.eks ligger rundt 1500 rpm på 4 gear, så girer opp til 5, hvor rpm synker under 1500, så blir vibrasjonen(nesten) borte.

Jeg har vært på utenlandske forum, og funnet noe info om samme problem, men ingen konkret "kur" for problemet.

Derfor hadde jeg et håp om at noen her på dettte forum hadde en erfaring med tilsvarende problem, slik at jeg kunne brukt dette videre overfor BMW, som nå synes å ha gitt opp.

Skrevet

Nei, altså det kan ikke jeg uttale meg om, men BMW som har hatt bilen inne, først for bytte av converter, og så feilsøking(diagnose) 2 ganger, burde vel i så fall ha oppdaget det !

Og, problemet oppsto ETTER byttet av converter.

Så, jeg er litt "lost" her !

Skrevet

Da hadde jeg rett og slett levert tilbake bilen, krevd leiebil, og ikke sagt meg fornøyd før vibrasjonen var borte. mest sannsynlig har de ikke montert converteren riktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...