Gå til innhold

Levetid på 3-serien?

Mr.Awesome
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!! 8)

Jeg vurderer BMW 3-serie som førstebil, og lurer i den sammenheng på hvor langt en motor i enten 320 eller 318 går?? Sjekker ut en nå, 320i med M52-B20 motor som har rullet over 308k, er det en dårlig idè??

Er forresten heller ikke aktuelt å kjøpe bil til over 50k... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en 6-sylindret motor, pga lave vedlikeholdskostnader og god driftsikkerhet. Bruker mye bensin, men det er ikke så ille totalt sett. Jeg har hatt maaaange problemfrie mil med m50 og nå m54. Løp og kjøp!:)

Alt som har gått 300 k eller mer er jo noe man bør kontrollere nøye, men sekserne kan gå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt kommer jo an på hvordan den er kjørt, velikehold osv.... du må også regne med at litt dyrere slitedeler kan komme som feks cluch bytte vis den ikke er byttet tideligere. lenge bilen har rullet jo mer slitasje vis du sammenligner 2 biler som er brukt på samme måtte vis du forstår hva jeg mener. regner med at det er en eldre 3serie. da bør du være ops på rust på di vanelige plassene. men vis du skriver hvilken model du tenker på så kan sikkert folk helpe deg mer :D og du kan finne veldig mye gjenom google om feks typiske feil feks svak girkasse osv....

og som han overmeg sier ville jeg også kjøpt 6. etter min erfaring så er disse somregelt passet litt bedre på og føler at disse er bedre bygdre motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vare en grei bil de der da! se etter oljelekasjer, om oljen er fin i fargen. om service har blitt fulgt! hør etter ulyder fra motor.. så sjekk kanalene som er nevnt lengre opp, rust i gulv:) test tur å hør etter ulyder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en e36 325i som hadde gått 300 tusen. Motoren gikk veldig fint, verre med girkassen og tilstanden på for- og bakstilling. Mye dårlige foringer, hjullager osv. Sjekk også for rust. Mye rust i hjulbuene bak og langs kanalene på E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikehold er alfa og omega. Om en M52 har fått god olje, hypige oljeskift, og er generelt pent behandlet (mye langkjørt, få kaldstarter/lite kaldkjøring/ikke kjørt hardt på kald motor), så vil den holde lenger enn bilen. Det er en solid og driftssikker motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du øker prisen litt får du neste generasjons 3-serie som er en mye bedre og tryggere bil.. ;)

E36 begynner å dra på årene og er en gammel konstruksjon. Hadde ikke betalt så mye for en E36 med over 300k på telleren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en billig bil så kan du kjøpe f.eks en 316i eller en 318i, de ligger rundt kanskje 40-50k :) tingen er at hvis du får tak i en med M43 motor, så har du en motor som tåler ALT, de motorene tåler bank rett og slett :) Har en M43 motor selv, den eg kjørt 189k og sviver som en klokke! En kollega av en venn av meg hadde akkurat samme, og den kjørte han til 330k, da den FORTSATT gikk som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR LANGT ER ETT SKIHOPP ???? (nesten like godt spørsmål som hvor langt kan en bil gå)

Husk det er ikke bare motoren som har gått like langt som km-telleren på bilen, resten av bilen har vel også fulgt etter tror jeg.

Det som betyr noe på en slik bil er vedlikehold, vedlikehold og vedlikehold.

Er den tatt godt vare på, og servicer tatt når det trengs, deler byttet etter behov, vasket og vedlikeholdt, så har du bil lenge, men selvfølgelig det finnes unntak.

Jeg ville undersøkt historikken, tatt en naf-test og godt personlig grundig igjennom bilen før jeg vurderte på om jeg ville kjøpe den.

Selv har jeg en rekkesekser som går som en klokke etter snart 420.000 på den ene bilen og ja selvfølgelig har det blitt byttet mange deler på denne, men motoren har aldri blitt åpnet opp siden den bare går og går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...