Hanspolden Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Har vert på diagnose med bmw e39 520i 1998mod og fikk feil på abs sensor høyre bak! har byttet den to ganger nå, å den lyser fortsatt?? hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Orginal sensor du monterte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanspolden Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Nei? Den fra schmiedmann for 500 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Selv om diagnosen sier at det er feil med en sensor, er det viktig å være klar over at det betyr hele kretsen som har med den sensoren å gjøre. Det vil si at det er ikke alltid det er selve sensoren som det er feil med. Du må derfor feilsøke på systemet. Det kan være alt fra hjernen, ledninger, sensor , abs-ring ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandesp Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Hei Er du sikker på at du har riktig føler mener det er 2 typer en før 1998 og fra 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanspolden Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 den lyser når jeg starter bilen, og så slokkner den når jeg begynner å kjør helt til jeg passerer 40 kmt da begynner den å lyse igjenn.. kan det da være at jeg må slette feil kode? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Det skal ikke være nødvendig å slette feilkode etter bytte av ABS sensor.. men feilkoden blir vel liggende i minnet til den blir slettet.. Prøvde selv et par Ebay sensorer de funka et par mnd. før de takka for seg.. De beste ABS sensorene får du hos BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 den lyser når jeg starter bilen, og så slokkner den når jeg begynner å kjør helt til jeg passerer 40 kmt da begynner den å lyse igjenn.. kan det da være at jeg må slette feil kode? Feil avstand, trigger hjulet er defekt eller Slakker i hjullager. Vist lampe slokker når du begynner å kjøre og kommer på igjen så leser sensor feil hastighet forskjell mellom hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Det kan og være noe så enkelt som at du har feil/ulikt trykk i dekka dine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Det kan og være noe så enkelt som at du har feil/ulikt trykk i dekka dine... +1 Eller forskjellige dim foran og bake. Da setter den feil på høyre siden bak. Vist den setter feil på begge bake så mister du speedometeret. Var bare eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanspolden Skrevet April 14, 2013 Forfatter Share Skrevet April 14, 2013 skal på strandveien auto, så håper di finner ut av d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå