Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei håper noen av dere kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med bilen min.

Når jeg starter bilen går den ujevnt på tomgang den går fra 800 rpm og ned til 570 rpm. Hvis jeg gir gass opptil 4000 rpm fungerer motoreren helt fint ingen lyder ingenting men når jeg passerer 4000 rpm begynner motorlampen å blinke gult først deretter forsvinner det eller den begynner å lyse etterpå.

Men dette syns jeg er veldig rart at jeg får opp denne feilen fordi jeg har nettopp skiftet alle coilene og pluggene på bilen men jeg tok for å være på den sikre siden koblet utav en og en mens motoren stod på tomgang for å se om det var noen av det ikke var liv i, og da fungerte alle coilene og pluggene som de skulle men jeg får fortsatt samme feilmelding og symptomer. Til slutt prøvde jeg å flytte om coilene og pluggene for å se om problemet flyttet seg og det gjorde de ikke jeg får fortsatt samme feilmelding på samme plass! :-s

Det jeg lurer på kan det være spjeld som kødder seg? eller kan det være at diagnosesystemet jeg bruker ikke er godt nok? kan jeg slette feilkoder på hjernen på noen annen måte manuelt på bilen?

Håper noen kan komme en hjelpende hånd alle tips og råd tas imot med stor glede på forhånd takk!

Skrevet

Få tatt en orntlig diagnose, jeg brukte BMW scanner 1,4, som skal være et bra verktøy , fikk ikke opp feil, derimot når jeg brukte DIS da fikk jeg feil.

Skrevet

Vet ikke om Torque er korrekt verktøy nei, ikke sikkert det er så bra.

Veivaksel og kamaksel føler skal vises på diagnose og må manuelt slettes.

Men bilen vil uansett virke ved skifte av føler, da motoren sjekker dette selv, men feilkode ligger dog igjen.

Den aktuelle feilmeldingen som du refererer til kan også være defekt coil.

Skrevet

Skiftet Veivaksel sensoren på fredag, skal si deg det var et H******* å skifte men vi kom i mål til slutt og den gode nyheten er at alle feilmeldingene har nå forsvunnet, Den fusker på tomgang. Jeg tok å heiv innpå noe smøring for motoren i bensinen kan dette skyldes det?

Når den står på tomgang hører jeg den feiltenner også.

Noen idéer?

Skrevet

Jeg har nøyaktig i detalje de samme problemene.

Har byttet alt som deg, også veivakselsensoren. Denne var årsaken til stoppingen.. Men fusker fortsatt..

Lurer på om det er hjernen jeg..:/

Skrevet

Jeg hadde feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betydde at mellomarmer, vippearmer og fjærer måtte skiftes i toppen. Slet med dårlig tomgang og kvelning, pluss motorlampe som lyste/blinket. BMW sa at den fjusket, og især på fjerde sylinder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...