Qrt75 Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Har antageligvis fått det berømte kabelbruddet i bakluka på min e61. Det er nå umulig å åpne bakruta og det høyre skiltlyset virker ikke. Det er null strøm frem til lyset. Mitt problem er at jeg ikke vet hvordan jeg kan få åpnet glassruta så lenge bryteren ikke fungerer. Er det en form for nødåpner på denne, eller går det an å kortslutte bryteren f.eks? Må jo opp med denne for å få loddet kablene. Bakruta har også begynt å sige etter at den har åpnet seg. Har automatisk åpner. Den åpner og lukker normalt. Har dette med åpne/lukke mekanismen å gjøre, eller er det gassdemperen på motsatt side som antageligvis begynner å ta kvelden? Håper noen har svar på dette.
awt Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Grunnen til at den siger er at det er lite olje på systemet.
Qrt75 Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Det hørtes ut som en overkommelig feil. Hvor ligger beholderen for olje, og brukes det vanlig hydraulikkolje?
awt Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Beholderen er en del av pumpen, som ligger bak til venstre i bagasjerommet. Det skal brukes en eller annen spesialolje, men jeg ser ikke bort fra at vanlig hydraulikkolje gjør jobben. Jeg brukte ASF 41, samme har en annen her inne gjort. Har fungert fint i snart et år nå. Du kan kikke litt her: viewtopic.php?f=6&t=200978&start=180#p2431057 viewtopic.php?f=6&t=200978&start=195#p2442032
Qrt75 Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Det skal sjekkes ut så raskt som mulig! Tusen takk Er det noen som vet hvordan jeg får opp bakruta da? Det er akkurat nå en stor gåte!!
mOMOe Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 hiver meg på denne skulle gjerne hatt opp glassluka på min også, har tydeligvis fått det velkjente ledningsbruddet jeg også nå som jeg skal selge den typisk
enverl Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Hos meg var det hjelpedemperen (den på høyre side) som også var gåen. I tillegg til kabelbrudd. Men kabelbrudd har ikke noe med at den siger ned igjen, har luka først kommet seg opp så skal den bli der. Om det viser seg at det er for lite olje i systemet ville jeg sjekket dette nøye da det egentlig skal være "tett" system.
awt Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Det er godt mulig det skal være tett, men det er ganske vanlig at oljenivået har synket litt i løpet av disse årene dessverre.
stianandre Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Litt usikker på om dette kan gjøres på samme måte som e39. Der tok jeg av dekselet på innsiden av bakluka, fant fram til selve låsen som holder vinduet på plass, så kunne jeg åpne den manuelt derfra, ved å skyve låsen til siden, så popper den opp :)men usikker hvordan det funker på din så lenge den går opp og ned automatisk
Qrt75 Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Da er bakluka endelig oppe Hvordan jeg gjorde det kan dere se her http://forums.5series.net/e61-touring-d ... 217/page3/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå