Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7hl57cxqir8ewgp0vgbp.jpeg

På min girkasse så må jeg skifte den akselen som går utfra girkassa som man setter på hardyen, hvilket verktøy må jeg ha? Vanskelig jobb? Takk for all svar jeg kan få :)

Skrevet

Ikke vanskelig men litt knot. og du trenger 2 fast nøkler ;)

sent from a galaxy far far away...

Edit:

Om du skal bytte mellom akslingen ville jeg ha bytta mellomaksel foringen også. (Den foringen som er på midten av akslingen)

Skrevet

Takker gutter!:) skal prøve på det :)

Men det går ikke ann og bruke pipe pga den blir for kort sånn at "aksel stanga" prøver og gå igjennom pipa.. men det går heller ikke pga stanga er for tykk.. men da går det evt med fast nøkler :)

Skrevet
Takker gutter!:) skal prøve på det :)

Men det går ikke ann og bruke pipe pga den blir for kort sånn at "aksel stanga" prøver og gå igjennom pipa.. men det går heller ikke pga stanga er for tykk.. men da går det evt med fast nøkler :)

du må ha lang pipe... går ikke med fast nøkkel, husk å ta av den låse skiva som sitter ufor mutteren...

på mine kasser har eg brukt å kappet av tappen som stikker ut slik at eg kan bruke vanlig pipe..

Skrevet
Kutte av den tappen? Hva gjør den tappen egentlig? For jeg må bytte over fra den store til den lille hardyen

den gjør egentlig ikke noe... det finnes å 2 forskjellige størelser på utgående aksling fra kassen, ofte har di kassene med liten flens til hardyen tynn aksling, å den med stor flens tykk aksling..

Skrevet

Okei :) pga jeg har satt på en annen kasse på bimmern og den hadde stor flens :/ så jeg må bytte over flensen :P men er det ganske plugg and play når jeg skal sette det sammen?:) takk for alle svar jeg har fått :)

Skrevet

Når du skal sette den lille flensen på den andre kassa, må du bruke mutteren som hører til den lille flensen. Denne er M20 men kassa er M22, det du gjør da er å gjenge den opp fra M20 til M22. Mutteren som er til den store flensen passer ikke inni senter på den lille flensen. I tillegg må du lage deg en spacer på 5mm pga litt forskjellig offsett på flensene. Denne skal ligge mellom mutter og flens.

Skrevet

Får ikke av den dritt mutteren... prøvd 27 men det blir for lite og 28 blir for tykk til og komme til mutteren.. noen som har noe flere tips?:) 30mm blir alt for tykt og stor :s evt om noen har en mellomaksel til meg med stor flens som passer til stor hardy :)

Skrevet
Får ikke av den dritt mutteren... prøvd 27 men det blir for lite og 28 blir for tykk til og komme til mutteren.. noen som har noe flere tips?:) 30mm blir alt for tykt og stor :s evt om noen har en mellomaksel til meg med stor flens som passer til stor hardy :)

Så du ikke hva eg skreiv lengre opp om låsingen?

Skrevet

Sliter med det samme på e36 girkasser, prøvd både 30 og 28mm lang kopp. ingen går nedpå, disse koppene er jo ikke akkurat billig i innkjøp heller.

Men var så mørkt når jeg prøvde den siste 28mm så fikk ikke sett skikkelig hva som stoppet, så bare ga opp hele greia litt.

Skrevet
Sliter med det samme på e36 girkasser, prøvd både 30 og 28mm lang kopp. ingen går nedpå, disse koppene er jo ikke akkurat billig i innkjøp heller.

Men var så mørkt når jeg prøvde den siste 28mm så fikk ikke sett skikkelig hva som stoppet, så bare ga opp hele greia litt.

Huska på låsinga? Bare si fra om du treng hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...