Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser meg snart dessverre nødt til å selge min kjære e36 328i 95-mod.

Er veldig usikker på hva jeg kan forvente å få igjen bilen, da det er noen ting som må utbedres på den.

Motormessig er bilen i MEGET god stand, aldri hatt noe tull med den på 4 år, ingen tikkelyd, starter alltid umiddelbart (selv i -20 C) og motoren ble overhalt i 2004. Motoren er også modifisert noe for å yte bedre, hvor følgende er gjort:

- Trimkam/porter

- Høvlet topp

- Motoren er "mappet".

Alt dette ble gjort av en tidligere eier, og jeg vet faktisk ikke helt selv hva alt dette innebærer. Har derimot selv sittet på i orginale 328'er og denne går en del bedre. Det er også montert effektpotte (bakre del tror jeg), som sammen med åpent luftfilter gir bilen MEGET fin lyd ved pådrag.

Så til det negative, som antagelig vil påvirke salgsprisen en god del:

- Sprekker i frontrute (5 500,- hos Hurtigruta Carglass)

- Kanaler bør byttes (begge, pga av rust. I følge karrosseriverksted, ca. 11-12 000 totalt dersom festene er OK)

- Diverse slitedeler må antagelig byttes.

- Slitte dekk, med unntak av sommerdekk foran (nye i fjor).

- Noe rust på hjulbuer bak, litt på dør og litt på bakluke.

- Airbaglampe lyser

Utenom dette er bilen meget fin å se på. Var nødt til å bytte hele fronten (med unntak av den ene skjermen) pga av en kollisjon for 3 år siden. Dette ble gjort på verksted, og kostet ikke mindre enn 46 000,- (!!) for deler, lakkering, arbeid på jigg osv. Bilen ser derfor meget frisk ut og ny ut, og det er IKKE mulig å se at den har vært kollidert (ikke lakkskille). Bilen var rammeskev, men dette ble altså rettet opp av profesjonelle.

Ellers har bilen gått 270 000 km. Angeleyes er montert, + ABS og ASC (antispinn) fungerer.

Vet at bare motoren alene på denne bilen, i denne standen, er ganske mye verdt, men er veldig usikker på hva som er "markedspris" på en slik bil hvor en del arbeid må påregnes? Hadde håpet å få rundt 30 000 for den, sett i forhold til hva de få 328'ene som ligger på FINN ligger ute for (som helt sikkert ikke er "feilfrie" heller?). Disse ligger typisk ute for 70 000 +++.

Noen innspill? (eller interesserte?) :)

Skrevet

Som supplering så kan jeg fortelle at motor og gir er i veldig bra stand på denne bilen.

Bilen har endel rust i kanaler,dører,bagasjerom og bakre skjermer, men dersom en er nevenyttig og ønsker seg ett "billig" prosjekt hvor det i all hovedsak er rust og noen foringer i understell som må byttes så er dette fullt mulig å gjennomføre.

Interiøret er delskinn sportsinteriør som har normal slitasje (ingen hull).

Det har blitt anslått total kostnad for å få bilen "fin og eu godkjent" til ca 15 - 20 000,- dersom en ikke gjør _noe_ selv i det hele tatt.

Bilen er selvfølgelig fullt kjørbar og brukes i daglig drift.

Rute byttes for 2000,- i egenandel dersom kjøper har delkasko/fullkasko.

Alt i alt en gammel bil som fortsatt har mange kilometer igjen på veien om den blir påkostet litt nå :-)

Skrevet

Hvilket karosseri er det da? Hva med ekstrautstyr? Bilder? Det er jo rimelig vesentlig mtp å fastsette verdi.

Du er nok ikke helt på jordet mtp verdi, men rust skremmer alltid (det er alltid mer enn ved første øyekast) så ikke bli skuffa hvis du får mindre.

Skrevet

Det er en sedan, og når det gjelder ekstrautstyr så tror jeg i alle fall at ASC ikke var standard før i 1997? Ellers har den takluke, sportsseter, elektriske vinduer, M-tech ratt og girkule. Også ganske bra anlegg i bilen (Pioneer høyttalere), som gir forholdsvis kraftig lyd uten basskasse, samt MP3-spiller med AUX utgang.

Jeg skal få lagt ut noen bilder av den, må bare gi den en liten rens først :) Så får vi se om noen melder interesse. I alle fall utrolig mye bil for pengene med tanke på motor og utseende :) Blir det for mye under summen jeg håper på å få, fikser jeg den heller selv og har den noen år til.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...