Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å ser etter felger til en E36 sedan og kom over noen som egentlig er til E34.

Felgene er: 18"x8.5" et15 foran og 18"x9.5" et20 bak.

Bilen er senka ca.60\40 med justerbare coilovers. Tenker å ha litt dekkstrekk også.

Er det mulig å få disse på en E36 eller er innpresset altfor lavt?

Har sett i "Dekk/felg kombinasjon - Hva passer?" tråden, men fant ingenting der.

Skrevet

8,5 med et 15 foran kjører jeg selv, det subber ørlite grann ved enkelte fartsdumper (skal valses)

9,5 bak går på e36 med riktig offset, men det har du ikke her, her må det enten valses en helt del eller kompansere noe av valsejobben med camberstag, slik at toppen på hjulet tilter litt inn mot bilen.

Skrevet

Jeg skulle låne noen orginale felger fra en e36 til min e34 en gang, og da tok felgene i demperene. så måtte nok brukt spacere. Men da i ditt tilfelle så vil de jo gå lengre ut enn dine orginale. gå utifra et og boltsirkel når du kjøper felger, ikke bare modeller og satse på det går greit :)

Skrevet
gå utifra et og boltsirkel når du kjøper felger, ikke bare modeller og satse på det går greit :)

Det er vel derfor han spør også vil jeg tro? Man kan kompensere en del valsing med dekkstrekk, eller i tillegg til valsing, hvis felgene bygger mye ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...