maksflaks Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Hei jeg har en 520i e39 1996 og så lyser batteri lyset nå, er dette batteriet eller er det børstene i dynamoen, og har noen en effektiv måte på å finne ut hva dette er? så jeg slipper å gamble, jeg skal på etterkontrol i morgen, hadde vært flott å fått fikset dette Takk på forhånd.
Otis Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Kan være regulatoren/børster i dynamo. Sjeldent at batteri gir en slik feil. Kom feilen plutselig? Isåfall er det nok regulatoren/børstene. Ny dynamo på 90 A koster jo nesten ingenting på koed.no Så kjøp derifra.
maksflaks Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 ja feilen kom plutselig, bilen har stått i ro fra høst i fjord til nå, men har hatt på vedlikehold lader, syns det er litt merkelig at dynamoen skal ryke når bilen står i ro... så håpte egentlig på at det var batteriet, å ettersom jeg har etterkontrol i morgen så rekker sikkert ikke en dynamo fra koed.no fram
maksflaks Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 jo kan jo det, men ettersom bilen gikk tom for strøm mens jeg kjørte tror jeg ikke d kan være en sikkring? (har ikke peiling på dette)
Otis Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Dette var ikke nevnt tidligere. Da tror jeg enda mer på børste/regulator. Hva lader dynamo med da? Ca ingenting?
maksflaks Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 helt sikkert. sitter på jobb nå så klokka 4 skal jeg hjem å se hva det kan være.
Otis Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Du får takke for hjelpen når problemet er løst og det er bevist at jeg hadde rett.
maksflaks Skrevet April 12, 2013 Forfatter Skrevet April 12, 2013 takk for hjelpen, du hadde rett! børstene var kraftig nedslitte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå