Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bmw kollegaer!

Jeg ser nå at jeg har det som kalles åpen diff på min 535.

Dette vil jeg oppgradere slik at den "tar" på begge.

Da har jo jeg noen spørsmål angående dette.Har brukt noen timer i den virituelle verden ,men jeg blir jo bare rådvill og gal. 188,3,15,3,91 osv osv .....Noen plasser står det at jeg kan bruke m5 e34 ,andre plasser e32 735i men så skriver noen igjen at de ikke passer og må bytte ditt og datt..

Det jeg da lurer på er:

Hvilken diffbrems passer rett på min bil?Altså da helst uten å bytte bakstilling..

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg .Har allerede fått en pekepinn av en hyggelig Bimmers aktør pr Pm ,men ønsker litt mere info.

Og det beste er,at dere som svarer ,er stålsikker på hva jeg kan bruke eller ikke. :wink:

(Ønsker ikke å kjøpe ting fra evnt.utland og kanskje det ikke passer)

For dette er noe jeg vil bytte..

Skrevet

søk opp deletegninger og sammenlign så ser du det, er ikke stålsikker i øyeblikket på hva som passer 100% overens så skal ikke uttale meg om det, men det ser du jo, husk og se på mellomaksling og oppheng og andre tingene som går inn på diffen. byttet min tidligere i år då måtte eg bytte drivakslingene og men de er ikke noe hokus pokus å bytte

Skrevet

bilen din har en 210 diff. altså str på kronhjulet inni er 210mm stort, det er den største som kom på di fleste bmwr,

535 har somregel enten 3.45 eller 3,64 utveksling.

setter du på e34 m5 diff med 3.91 utveksling vil du få lavere toppfart men bedre aks opp i fart og det føles ut som motoren orker mer :)

e34 m5 diff passer rett på uten noe problem,

Skrevet
bilen din har en 210 diff. altså str på kronhjulet inni er 210mm stort, det er den største som kom på di fleste bmwr,

535 har somregel enten 3.45 eller 3,64 utveksling.

setter du på e34 m5 diff med 3.91 utveksling vil du få lavere toppfart men bedre aks opp i fart og det føles ut som motoren orker mer :)

e34 m5 diff passer rett på uten noe problem,

Jøss,lærte jeg noe nytt idag og :) .

Men med en evnt m5 diff,vil da turtallet øke mye da eller?syns bilen har så fint turtall på de forskjellige girene sånn som den er nå.

Hvis jeg ikke velger m5 diff,hva heter evntuelt den diffen jeg må ha da?gjerne tall og nummer...

Skrevet

du vil få litt høyere turtall i samme hastighet ja.

den du har nå heter også 210. men du har enten 3,45 utveksling eller 3,64, det er litt forskjellig.

Skrevet

Ikke umulig at Gs har noen sperrediffer liggende på lageret sitt i Bud..

Jeg har diff fra e23 på e30'n min, så jeg gikk igjennom alle e28 og e23 diffene de har og fant meg en sperrediff der. Veit de har har differ fra e34/e32 også, men jeg har ikke gidda å sjekke om det var sperre på noen av dem.. :)

Skrevet

differ fra 750 har visst større flens mot mellomakselen tror jeg? diskuterte dette med jørgen aune her og vi blei vell ikke enige :P men jeg vet ikke hehe :P

Skrevet
differ fra 750 har visst større flens mot mellomakselen tror jeg? diskuterte dette med jørgen aune her og vi blei vell ikke enige :P men jeg vet ikke hehe :P

Akkurat det med diff fra 750,har jeg også lest.Der er visst noe ulikheter der ja.Uten at jeg kan bekrefte A eller B der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...