Marius150 Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 Heihei! For ca 1 år siden kjøpte jeg "ny overhalt" motor av GS Bildeler, siden toppen var gåen.. betalte de 22 000 kr .. og nå 12 mnd seinere er toppakninga defekt, lekker kjølevæske over i eksosen.. De sier også at de aldri har sagt at den er overalt til meg, og at de ikke har skrivd det ned.. ALTSÅ, jeg betalte 22 000 kr for en gammal dritt motor.. noe jeg kan gjøre?? de sier de ikke tar noe ansvar for det som har skjedd, og skal atpå til ha 1200 kr for å feilsøke.. MVH frustrert bmw eier.
ruberhai Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 Regner med du har dokumentasjon fra du kjøpte motoren? Forbrukerkjøpsloven i norge er sterk (alt for sterk spørr du meg), men har du ingen papirer å vise til er jeg redd for at dette blir ord mot ord..
Bimmerfører Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 Allerede når du måtte betale 22.000,- for en brukt motor til en E39 så ble du "lurt", hvis denne motoren IKKE var overhalt og hadde noen form for garanti. M52 motorer får du jo kastet etter deg for langt under halve prisen, og googler du litt finner du en forhandler like sør for stockholm som selger feks M52 motorer som er overhalt, benk-kjørt og testet med dynopapirer med 1års totalgaranti for 18-20.000,- Så da blir jeg litt skeptisk til at GS skal ha solgt deg en motor til 22.000,- uten at de har sagt eller skrevet at denne er overhalt. Gutta på GS vet likegodt som oss alle andre hva en motor uten noen form for garanti eller reprasjon er verdt, og det er langt fra 22.000,- Jeg personlig kjøpte en M52 / B20 motor komplett med gearkasse av PS Performance gutta i Skien og betalte Langt under den prisen du ga, og denne motoren går fortsatt som en klokke selv 4år etter
Marius150 Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Hmm merkelig, de tok 7500 kr for motor uten 25% mva .. 28000kr for bytting av motor, 2 stk bremseslanger, oljefilter, frostvæske og diverse småting som reimhjul og reim.. (måtte pga EU kontroll) Uansett, sleipe er de! skal aldri handle av de igjen..
LarsBMW Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Hva er det du sier her nå? Ga du 22.000 pluss montering eller var det med montering i bil?
bmwe34t Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 topp pakning ryk ikke etter 1 år uen att du har kjørt motoren varm eller noe sånn, hadde d vert noe galt med eventuelt overhalingen av motoren skulle pakningen gått for lenge sia
scoot Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Vel, nå skal jeg være den kjedelige typen her som forsvarer GS littegrann. Hvis du selger en motor, så kommer en kjøper etter et år og klager på at den er ødelagt. Hva ville du gjort? Personlig ville jeg ikke gitt deg et rødt øre, jeg aner jo ikke hva du har gjort med den bilen det siste året. For alt jeg vet kan du ha liggi på rødstreken, kjørt uten vann, helt grus i motoren for alt jeg vet. Beklager, har du ikke fått oppgitt noen garanti på kvitteringen eller noen skriftlig informasjon om at det er utført overhaling på motoren har du ingenting i mine øyne. Dette er ganske standard saker som du som kjøper MÅ være oppmerksom på ved en slik handel.
Marius150 Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 Hva er det du sier her nå? Ga du 22.000 pluss montering eller var det med montering i bil? Jeg gav 22 000kr MED montering hehe
JulianS Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Hvis motoren hadde vært i orden når du kjøpte den og jobben med å lufte kjølesystemet ble gjort ordentlig så har du ikke noe sak, men hvis du kan bevise det motsatte får du mest sannsynlig mehold. Ta kontakt med naf! Forbrukerkjøpsloven i norge er et mareritt for bedrifter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå