Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e90 320i som fusker litt for tiden. Bilen har en n46 motor, og har gått ca 130 000. For en stund siden røyk den ene coilen, og denne ble byttet på verksted. Vistnok et vanlig problem at coilen tar kvelden på denne motoren. Etter dette oppdaget jeg at bilen brukte veldig mye drivstoff og gikk veldig ugjevnt på tomgang. Vet ikke hva som er normal tomgang på n46 motoren, men uten klimaanlegget på ligger den på mellom 500/600.

Byttet resten av coilene, og forbruket ble litt bedre, og den gikk ikke så ugjevnt på tomgang. Men fortsatt går den litt ugjevnt, og det hender den lugger når jeg gasser på, dvs den drar ujevnt.

Noen som har noen tips om hva dette kan være? Plugger har jeg også byttet, og det ble tatt diagnose når den ene coilen ble byttet.

Skrevet

Kan være en føler som er i nærheten av å ta kvelden. Jeg har samme symptomene noen ganger på en Mazda 323 som samboer har. Der er det en kam føler som kødder.

Jeg tipper en veiv, eller kam- aksel føler er litt i grenseland. Går tur teller opp og ned noen ganger uten at motoren gjør det?

Skrevet

de motorene her bruker ikke gasspjeld som vanlig etter hva har forstått, er valvetronic greiene som styrer.

min og sviver forsåvidt veldig lavt uden klimaanlegget på, men sviver helt jevnt med og uten det på. svev litt ujevnt før, men ble bedre etter nye plugger.

er alt dette på varm motor?

Skrevet

Alt er på varm motor ja. Med klimaanlegget på, så sviver den for så vidt normalt. Ikke alltid den drar ujevnt, men av og til lugger det litt hvis jeg gir skikkelig gass. Virker som den også holder litt igjen av og til på lavere turtall.

Skrevet
Kan være en føler som er i nærheten av å ta kvelden. Jeg har samme symptomene noen ganger på en Mazda 323 som samboer har. Der er det en kam føler som kødder.

Jeg tipper en veiv, eller kam- aksel føler er litt i grenseland. Går tur teller opp og ned noen ganger uten at motoren gjør det?

men hvis en føler holder på å ta kvelden, burde vel dette komme opp på diagnosen? Turteller beveger seg av og til minimalt uten at motoren gjør det, men motoren ligger da på rundt 500-600 omdreininger så vanskelig å høre om motoren endrer seg, da den sliter litt med å gå rundt.

Skrevet
Kan være en føler som er i nærheten av å ta kvelden. Jeg har samme symptomene noen ganger på en Mazda 323 som samboer har. Der er det en kam føler som kødder.

Jeg tipper en veiv, eller kam- aksel føler er litt i grenseland. Går tur teller opp og ned noen ganger uten at motoren gjør det?

men hvis en føler holder på å ta kvelden, burde vel dette komme opp på diagnosen? Turteller beveger seg av og til minimalt uten at motoren gjør det, men motoren ligger da på rundt 500-600 omdreininger så vanskelig å høre om motoren endrer seg, da den sliter litt med å gå rundt.

Hvis føleren er i grenseland kommer det ikke alltid noen feilkode. Men det kan jo være andre årsaker til feilen.

Skrevet

hadde ikke brydd meg så mye om den klurer litt uten ac går, det gjør min og. ac står nå alltid på uansett.

veivhusventilasjon tett kanskje? mener på at motoren skal begynne å fjuske og daue/nesten daue når man tar opp oljelokket når den sviver. min sviver helt fint når jeg tar opp lokket :P så regner med den der ccv greia er noe tett. skal bytte den i sommer en gang.

Skrevet

Jeg har erfaring med en Mazda 323 som fusker bare i varmt vær. Den har feil på kam føleren. Men siden den fusker bare noen ganger i varmt vær, så har jeg ikke byttet den. Sparer 3700,- på det. :-)

Skrevet
hadde ikke brydd meg så mye om den klurer litt uten ac går, det gjør min og. ac står nå alltid på uansett.

veivhusventilasjon tett kanskje? mener på at motoren skal begynne å fjuske og daue/nesten daue når man tar opp oljelokket når den sviver. min sviver helt fint når jeg tar opp lokket :P så regner med den der ccv greia er noe tett. skal bytte den i sommer en gang.

Jeg har akkurat skiftet tett veivhus ventilasjon på min E39. Hadde ikke noe å si for gangen på motoren. Men på blårøyken derimot..... :-)

Skrevet

er ikke samme som på m52 på min da :P alt av slanger på m52 morkner jo og lekker noe ekstremt :P har bytta på en 328i før. og jo det har en del å si for gangen åp motoren. vanosen kan fucke om veivhusvent lekker.

er nok ikke lekkasje på min, bare tett ccv

er visst no skit å bytte :P
Skrevet

Det virker veldig som om jeg har det samme problemet. Kanskje er det CCV som må byttes. er dette stress eller?

Edit: Ser at bilen skal bruke en del olje hvis den er defekt. Min bruker ikke veldig mye olje og kjører som regel lengre turer med bilen.

Skrevet

virker som det er god del jobb å bytte den ja. må av med innsuget og dill.

men skal prøve å se om det er det som feiler min.

min bruker en del olje og så... :P

Skrevet

delen koster tusenlapp. om dem ønsker å bytte slangene i tillegg er det vell den tusenlapp for dem og.

hvor lang tid dem bruker på det her aner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...