Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker! Grattis med pokal og artikkel også :)

Ja, bil påvirker innsovningen titt og ofte. Enten planer eller ting som må fikses. Hehe.

Vil ha det strøkent, men også klart til trim. Nå er det bare bensinfilter som må byttes mtp trim.

Ellers er det litt småplukk jeg må ta, når jeg får penger igjen. Går også på skole i år, så det ble plutselig enda mindre tid og penger.

Listen over ting som skal fikses fremover:

* Støtdempere og topplagere bak (kanskje jeg dropper om jeg får råd til senk tidligere enn planlagt)

* Indre bærearmsforinger, foran og bak, begge sider. (Hater de bak!!)

* Startmotor (denne virker som den skal, men støyer litt, så er nedprioritert en stund)

* Alt til håndbrems, bak bremseskivene.

Så det er altså litt å ta tak i. Må også pusse opp vinterfelgene, pluss nye dekk (Gjerne 11,500,- bare der)

Vet ikke om folk så ene tråden jeg lagde for en ukes tid siden, men kom hvert fall frem til at forsterkeren min røk, etter et år. (Hifonics Zeus 1200w RMS 2ch)

Skal bytte den ut med en Ground Zero monoblokk til rundt 3,5K (Judys bilstero), som ble anbefalt av Custom.

Så er batteriet litt slitt mtp ampere (Pb/bly 70Ah). Bytter til et litt større senere. Sikkert AGM gelébatteri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt prosjekter da ja.. Skal du bytte lager bak så kjøp akg motorsport sine, pluss demper tårn forsterkning:-) selv skal jeg bytte alle foringene bak. Diff pluss travers. Så skal jeg bytte alt fremme til meyle hd. Beholder demperene og eibach fjørene. Så blir det neste bilstein b8 rundt om. Pluss nye dekk:-) da er jeg køar for ringen neste år;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt å gjøre du også da! Hehe

Putter hvert fall Meyle forsterket foring i bærearmer bak. De har jeg god erfaring med på forrige E46 :)

Da har jeg vært å fikset eksosen. Nå kakler det ikke lenger! Det var helvetes stress alene, fordi bakfanger var i veien og det er 2 rør i forskjellige vinkler. Så jeg måtte holde det inn i riktig vinkel og samtid holde rør fra kat nedover. Uff. Mistet bakpotten på hånden (blir fint blåmerke) og fikk den også i nøtten et par ganger. Haha.

bqq2wamzk65pkhazto3h.jpg

Ikke så mye å ta bilder av mtp før og etter, men her er bevis på lekkasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg kan jo prøve! haha. Men da må det bli i morgen. Ser opp igjen Sons of anarchy, og er rimelig klar for sengen. Hehehe.

Men det er ikke noe annet enn å få de til å passe.

Faceliftblinklysene buer jo oppover og har mye tykkere list under lykten.

Prefaceblink buer nedover og tar større plass.

Så jeg må kappe av hjørnet på skjermene og bytte de om med de som står på bilen nå.

Men det blir et eksperiment! Hvis det ikke ser bra ut, er det ikke verre enn å ta på nye originale :) Tror det kan bli kult, men det er ikke alltid ting blir som de ser ut i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Espen: PS ble ikke bra! Dropper redigeringen,

Angående kompressor!

Upgrade TS1-TS2 koster mer enn det smaker, så jeg dropper det og lever med 320hk og 410nm

For de ekstra 30hk og 20nm, skulle de ha 17500,-

Så hvis dere vil ha TS2, ville jeg kjøpt det i utganspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianv sin, ja!

Må betale han litt til, så må jeg ha ny OBD-dings med map til min. De man får med settet er låst til VIN på bilen man kjøpte det til. Men uansett er det noen forskjeller i map på manuell og automat.

Hvis du kjøper fra beisan systems, er det ikke med pakninger osv i "kitet". Så det må du finne utenom.

Da må du ha metallpakningen mellom topp og vanosenhet.

I tillegg er det to pakninger i selve vanos. Dobbelvanos er jo to små stempler, i hver sin sylinder. Hver sylinder er todelt og har pakning mellom. Disse bør du også bytte!!

Så er det de to links-skruene som holder stemplene på plass. De tåler svært lite. Ville hatt et par på lur.

Inne på beisan systems, står det også ting som er svake og oftest ryker når uhellet er ute. De må du selv vurdere.

Beste tipsene er: Vær varsom/forsiktig uten å bruke makt, prøv å stramme igjen med noenlunde riktig nm (nm varierer veldig fra del til del i vanosen), og rens, rens rens :) Bremserensspray, masse papir og rene håndduker trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer! Du får kun med det du trenger til den aktuelle delen, inni vanosenheten. Alt du må bytte rundt, må du finne ut av og kjøpe selv.

Den ene pakningen (fra koed) mellom vanos og topp, kostet vel 60kr.

De linksboltene kostet 17kr per stykk, mener jeg.

De pakningene til vanossylindre vet jeg ikke. Men blir vel fort en hundrelapp eller to til.

Så er det toppdekselpakning. Jeg byttet tennplugger i samme slengen, men det var fordi jeg ville få kontroll over vedlikeholdet. Og så er det jo greit å bytte sånt før presse.

Så kjøpte jeg jo O-ring-reparasjonssettet OG rattle repair-settet, pluss soft wise jaw liners-verktøyet, fra beisan.

Hvis du skal ta rattle repair på din, må du ha muttertrekker og skrustikke tilgjengelig. Det er til denne operasjonen at du trenger soft wise jaw liners. Rattle repair er inni selve stemplene, så disse må deles. Inni der er det nålelagre med en ring rundt (disse som tikker), og en haug med skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...