Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eneste castrol oljen som var "godkjent" til motoren min var 0w-30, og det er selvfølgelig den dyraste... Så over 800kr for 4 liter på mekonomen. Hadde nok godt fint med 5w-30-40 og, men er greit med 0w når det blir kaldt!

Har alt fra 20 til over 40% på mekonomen så betalte vel det oljen kostet for en noe lengre handleliste. Tror jeg bare bytter olje, olje filter og kupè filter i helgen då. Så vente med vanos til eg har fått kjøpt alt av pakninger, så kan eg ta å bytte lageret samtidig. Får bare server error på pakningene til koed så gir faen for no ;)

Takk for detaljert veiledning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra innkjørelse olje som nesten er vann til 15W-40 er den største forkjellen jeg har målt på 3000 omdreninger ca 0,1bar.

10W-60 har bare ett større arbeidsområdet, så den blir ikke for varm på bane. noe -30 gjerne ville blitt.

Men igjen vil ikke 10W vært det beste på kalde dager.

for deg med presse ville jeg sakt 5w-40 eller 0w-40 vil være en allsidig olje for allsidig bruk :)

Tallene står bare for viskositet ved en fast angitt temp. mener det er 80 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 5w-40 Castrol på min med presse, og var aldri en ulyd før oljepumpe-drevet løsnet.. :lol: Så vil tro det er rimelig safe! Dessuten ble motoren gullendes ren med den oljen. Var forøvrig ikke Edge, men Magnatec. 399 for 4l på Mekonomen. Kupp kaller jeg det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to uker er kompressoren ferdig betalt :)
Bare 3k igjen (pluss software som må vente litt).

Så skal jeg snart kjøpe supersport black evo control +
Sto på TRF sin i en dag eller noe sånt, så sparer litt peng der.

Håper på hellakkering til våren. Må bare handle M3 speil og 3 nye sideskjermer først.
Når sommerhjulene kommer på igjen, blir det litt strekk og mye lavere bil (som jeg har nevnt tidligere). :)

Skal oppdatere jevnlig med masse bilder :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julian likar.. :cool:

Kommer nok fint fram overalt med de dekkene!

 

Hva planer har du for vinterfelgene da? Orginal-look eller litt fresh?

 

Stor cred til Thundercoil(uvant å skrive!) for seriøs handel. Tror ikke jeg hadde solgt noe på denne måten til andre enn han.. :D

 

Blir veldig bra med justerbart. Satser på pen senk, men ikke "over the top"-senk.. :)

 

Så for noen mnd siden at Koed.no solgte brukte M3-speil til en overkommelig pris. Verdt å sjekke! Umulig å finne fram til speilene på bruktsiden, men med litt leiting finner du de vel. Haha

 

Skal ta å få sendt deg monterings-filen fra ESS iløpet av dagen!

Kompressoren er snart ferdig demontert også. Kun selve kompressoren og dysene igjen som står på motoren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! :) Ikke stress! Tar sikkert et par måneder før jeg får det på. Er ikke vits i å montere det uten software. Hehehe.

Men kan gjerne ta i mot den filen for montering. Kjekt å være litt forberedt :)

 

Takk for tips angående koed! Har bare sett på Ebay jeg. Dritet er at jeg ikke vet hvor mange pins jeg har i kontaktene på mine speil, og jeg har ikke giddet å dra av dørpanelene for å sjekke. Hehehe. Men må vel gjøre det før jeg bestiller. Uff.

 

Edit: Du kan bare kalle meg thundercunt, om du vil! Hehehe. Er ikke så nøye med de som "kjenner" meg fra før, vil vel alltid være thundercunt for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...