Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her var tråd ja, gått meg helt hus forbi.. :D

Gratulerer så mye med HERLIG bil.. ;) Må ta en cruisetur i nærmeste framtid!

Hvordan lyd er det fra eksosen din? Orginalt syns jeg det er rimelig frekk lyd, så veldig nysgjerrig

på forskjellen.. :cool:

Har ikke lyst å ta vanosen min i samme slengen da? :lol: Sikkert påtide på min også, samt toppdekselpakning.. Likte ikke kompressor-matingen min, spytter ut toppdekselpakningen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Haha.

Jeg tror jeg skipper vanosen, hvertfall en periode. Hørt endel 330er på youtube og virker som alle har samme tomgangslyden (fra motorrom). Er nok bare jeg som er litt OCD. Dessuten får den vel varsellamper eller feilkoder om vanos ryker, så jeg merker vel fort om den er slitt.

Det er litt dyp lyd. Når du starter motor er det ganske likt. På tomgang er den ganske sofistikert og stille. Gasser du litt er det en dypere lyd, minner nesten om en amerikaner, men ikke helt likt. Gasser du mye brøler den. I Bergen er det ganske greit å kjøre med det og fin lyd, men etter 6-7 timer i 5. gir kan det bli litt slitsomt med duringen som oppstår da. Så må ha musikk i bilen på langtur, skrudd opp til behagelig cruise-nivå, så går det så fint atte. Da er det bare kjekt å høre motoren innimellom.

Så i kø og ved kjøring gjennom tettbebygde strøk osv er bilen ganske så stille. Du må gasse ørlite mer enn du trenger, om du vil gi lyd fra deg. Hehe

Men alt i alt synes jeg lyden er ganske herlig :D spesielt i forbikjøring på landeveien. Så er det deilig å slippe å gire seg ihjel, som med riskokeren vår. Kan jo omtrent ligge i 5.gir i 40km/t og fortsatt ha litt akselerasjon. :)

Jeg hadde mareritt om "gassresponsen" i natt. Drømte at jeg skulle ta software oppdateringen, så hadde ikke bilen fått oppdatering siden 1985, og da våknet jeg. Haha. Skal godt gjøres med 2002-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt den på bukk og sett enda.

Vet ikke om det er M3 eksos (tviler), et annet effektanlegg, eller det GS selger med rør som går rundt reservehjulsbrønnen.

Skal sende deg en PM når jeg har sett på det. Kjenner det sikkert igjen etter design eller merket, om det står produsent på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :)

Synd bildene var vekk ja, men sikkert like greit. Hehehe.

Så det var han som monterte LED skiltlys.

Virker som sånne pinol pærer. Lyser såvidt opp det ene tallet rett under pæren.

Den andre pæren er knust.

Så det kommer LED skiltlys med chip/kretskort integrert i lykteglass, over helgen.

Ser litt bedre ut. :)

Edit:

Monterte nettopp Cerwin Vega subben min med Hifonics Zeus forsterker.

Hadde opprinnelig forsterkeren oppå basskassen, men den passet ikke inn under Harman/Kardon subben, så måtte flytte forsterkeren bak på basskassen. Da var det mulig å vri alt inn, samt god klaring til "tak". Dvs 3-4cm.

Skal legge ut bilde av det senere. Er ikke noe spesielt akkurat.

Ellers prøvde jeg å ta opp lydklipp, men mic'en lå inntil seteryggen etter jeg gasset, så det ble skrøpelig. Får prøve igjen senere. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Da kan jeg meddele at det ikke funker å foliere over black alu cube interiørlister. Hehe

Prøvde nettopp med sort høyglans. Interiørlistene har en struktur som kjennes ut som tekstil, så limen hefter ikke på tørt eller vått.

Må nok kjøpe nye lister. Er ikke kjempeglad i karbon egentlig, men finner ikke sort høyglans, så ser ut som det kanskje blir karbon. Foreløpig har jeg bare funnet karbonsett man limer utenpå de originale listene, noe jeg er skeptisk til mtp passform.

Noen som har noen ideer eller gode forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet dere om karbonlister som ikke bare skal limes utenpå andre lister?

Espen: fikk du med noe kvittering eller info om stedet forrige eier kjøpte listene i din bil?

Vurderer å kjøpe fra Bimmian.com. De ligger på 3,2k med frakt/levering.

De skal ha dobbelsidig teip, men vurderer å bruke lim, slik at de kommer tettere på listene under. Kjipt å få gliper.

Men interiørlister er langt nede på listen over prioriteringer.

Begynner med service av oljer og filtre, LED skiltlys (ene er knust), og luktfjerning.

Da er motoren fornøyd, nesen min fornøyd og politiet fornøyd :)

Så tar man det kosmetiske, innvendig og utvendig. Gleder meg mest til lakk *shocker*

Skal hente luktrens på posten imorgen, og behandler bilen omgående. Så må jeg overføre penger til han som selger skiltlys. Servicen blir sikkert ikke før i neste uke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...