Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har lest gjennom den geniale tråden til TRF-Racing om dieselmotorer en del ganger nå, men kan ikke se at dette er nevnt noe sted. Har også søkt, men har så langt ikke vært heldig med treff.

Når min 730d startes opp med kald motor, hender det at jeg får en litt merkelig risting (kall det "napping") med to til tyve sekunders mellomrom og varierende styrke. Det er ikke hørbart på motoren, ei heller synlig dersom man kikker eller kjenner på motoren med panseret åpent, men sitter man i bilen kjenner man det godt. Den har ingen startvansker og jeg har ikke sporet opp noen feilkoder i INPA (tenker kanskje litt på problemer med gløding). Ristingen er ikke merkbar mens man kjører, tilogmed ved tomgang. Den rister heller ikke etter en liten kjøretur. Det virker også som at dette blir verre for hver dag som går, så trolig er det noe som må byttes snart - spørsmålet er bare hva..

Er det noen som har hatt noen lignende erfaringer? Ser for meg et nytt skrekkscenario med dysebytter slik jeg måtte gjøre på min 525d (som igjen trenger nok en ny dyse (starter ikke: lavt railtrykk pga. lekkasje)).

På forhånd takk for alle kloke svar :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Oppdatering:

Det virker som at ristingen ved kald motor sakte men sikkert blir verre og jeg kjenner faktisk at det lugger litt når jeg kjører på tomgang. Problemet gir seg ganske fort etter den har fått bittelitt belastning. Det virker som den ikke går skikkelig på alle sylindere etter man har startet den.

Dette begynner å bekymre meg litt :(

Skrevet

Kan tenkes at det er en eller flere dyser som tuller.

Men det letteste er jo å vente til det blir verre for så å se etter feil med INPA/DIS

Skrevet

Får ikke håpe jeg får noen dyseproblemer med denne også. E39-en min har kostet nok allerede, så håper ikke E65-en er av samme kaliber..

Får ta en ny runde med INPA i kveld for å se om det har dukket opp noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...