Sargath Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Hei. Har en 320D E46 turbo diesel som nå har begynt å "bremse" nå jeg har gasspedalen i bånn. Det vil si at når jeg øker fart, så stopper den akselerasjonen, men holder en stabil fart før den fortsetter å askelerere igjen. Dette skjer ved litt over 2tusen omdreininger å varer i fra 1-3 sekunder. Det virker som det varer lenger dess høyere gir jeg har den i. Når jeg ser på forubruksmåleren på diesel når dette skjer, vil den gå i fra 2l/100km til ca 1,5-1,7l/100km. Noen som vet hva som kan forårsake dette? Har ikke mye peiling på bil for å si det sånn!
hao Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Hvis du spinner bare bittelitt på det ene hjulet vil sperra slå inn og samtidig reduseres motokraften. Du ha en bryter der du kan slå dette av
eriksen76 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Blinker det i instrumentpanelet? Er en lampe som skal blinke vis bilen mister grep
Sargath Skrevet April 20, 2013 Forfatter Skrevet April 20, 2013 Nei blinker ikke når dette skjer. Jeg spinner nok ikke, så er nok ikke det som er problemet! Det skjer hver gang jeg akslererer, så e litt drit å ta forbikjøringer osv kommer ikke alltid like fort forbi! Er ikke noe i motoren som kan holde den igjen? Takk for svar!
Ellingsen B. Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Skift bensinfilter.Bør gjøres uansett Nå er dette en diesel.. Jeg ville tatt en diagnose
Rogeren Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Kan minne om feil på luftmassemåleren. . Ikke alltid det viser i feilminne, må lese parametere... sent by me, with Tapatalk 2
hao Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Skift bensinfilter.Bør gjøres uansett Nå er dette en diesel.. Jeg ville tatt en diagnose Beklager. Leste litt for dårlig. Da er det nok tvilsomt at det er årsaken, men kjekt å skifte uansett. Men antagelig gjort. Støtter deg på en diagnosetest. Det er det vi har den til
Sargath Skrevet April 20, 2013 Forfatter Skrevet April 20, 2013 Skift bensinfilter.Bør gjøres uansett Nå er dette en diesel.. Jeg ville tatt en diagnose Beklager. Leste litt for dårlig. Da er det nok tvilsomt at det er årsaken, men kjekt å skifte uansett. Men antagelig gjort. Støtter deg på en diagnosetest. Det er det vi har den til Er det noen plasser jeg kan få en slik diagnosetest? Har ikke sånt utstyr selv. Er det bare til å reise til et BMW verksted eller noe?
The Edge Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Har du forskjellig dekkdim forran og bak? Har ikke erfaring med dette selv, men ser en del andre har hatt lignende rare problem ved forskjellig rulleomkrets på dekk forran og bak, da kan asc/dsc bli forvirret og bremser/kutter motorkraft. Dersom dette er årsaken, burde det ikke skje med asc/dsc deaktivert. Jeg har som sagt ikke noen erfaring med dette selv, og tenker at det kanskje burde blinke ei lampe i dash dersom dette var problemet, men ville bare nævne det siden ingen andre har gjort det.
hao Skrevet April 23, 2013 Skrevet April 23, 2013 Er det noen plasser jeg kan få en slik diagnosetest? Har ikke sånt utstyr selv. Er det bare til å reise til et BMW verksted eller noe? De fleste verksted tar en slik test. Koster fra 400.- og oppover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå