e30 tic Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Vi begynte å diskutere bremsepapir her i en annen tråd så tenkte jeg at det kunne være morro med en egen tråd der vi kan diskutere dette og evt ulike motoroppsett osv. For at det skal bli noe å diskutere vil jeg oppfordre dere til å laste opp bremsepapir og motor info, har selvsagt forståelse for at ikke alle ønsker å legge ut all info av ulike årsaker, men bare her på forumet er det ganske mange godkjent ombygde biler så vel som rene banebiler. Siden jeg starter tråden får jeg begynne skal oppdatere tråden senere med flere effektmålinger Alle innleg bør inneholde følgende info Motortype: M20b29 Modifiseringer: kommer Turbo/kompressor type: 2stk garret gt2560 Ladetrykk: 1.1 bar Drivstoff: BF95 Effektmålt i (Dynapack, motorbenk type etc):Dynapack hos Håland tuning Gamle motoren m20b25 Modifiseringer: O-ring blokk, ARP, smidde stempler. ellers org Kimmit t3 turbo, kina grenrør omsveist for ekstern WG BF98 1.1bars ladetrykk 308whp Noe jeg har glemt så si ifra så skal jeg oppdatere første post til å bli så komplett som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 jeg har desverre ikke bremsepapiret men Motortype: M30b28 Modifiseringer: 535 topp ( effekttap pga skulle godkjenne med mest mulig ladetrykk på BT) ellers orginal Turbo/kompressor type: Garrett GT4082 Ladetrykk: 1.6 bar Drivstoff: E85 Effektmålt i rullende landevei 411whk @ 5200 590wnm @ 4700 Escort mk2 Motor: 2.1l OHC (sierra oprinelig) Modifikasjoner: Smidde stempler, andre råder, fult ballansert bunndel, o-ringa blokk, 1,6l topp med frest opp til 2l ventiler og bra portet, rallykam, just kamdrev, match porta topp mot grenrør og innsug, gromt grenrør, 2x 45 webere, MSD Tenning ++ Drifstoff : E85 ( tragist justerte gassere og mager på topp. Målt på rullende landevei ( samme som den over) dårlig form på papirer og litt vanskelig å forstå men er nå ett. 142,3 Whk @ 7100 133Wnm @ 6300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 BLOKK m20b25 (2.7l) Borret 84,5mm Underspyling på stempel M21 oljepumpe H-råder 130mm Cp stempler med 8.1 i kompresjon og overdim (84.5mm) med forsterka kryssbolter. Diesel veiv fra 324td Balansert/vektjustert veiv, råder, stempel, reimjul, svingjul, clutch og trykkplate Pyramide ringet blokk ARP bolter til toppen, veiva og råder sputter coated veiv og rådelager. M20 stödgördelkit TOPPEN: Portet av ppf og tore topplokk Sveisa vannkanaler ppf forsterka vippearmer Schrick rustfrie ventiler ppf steg 3 ventilfjærer kit CrMo retainers Enem Z58 turbo kam.. 296 grader. 12.3mm lyft och 112 graders lobseparation Nuke justerbart kamdrev Turbo/eksos: ppf grenrør Garret gt4088 turbo PPF 60mm wastegate 4" downpipe og 3,5" eksos på resten . BENSIN 98 octan. 990cc precicion lav ohms dyser Russel perfomence stålomspunnet slanger og alurør i AN 8 til tur og retur 2x bosch 044 bensinpumper 1x 984 bosch matepumpe til swirl pot 3L swirl pot Nuke y-kors Nuke fuelrail Aeromotive A1000 BTR Ecu/tenning: Vipec v44 msd dis 4 msd coiler (waste spark) Moroso tennkabler Ngk bpr7es plugger Drivlinje: 525tds gearkasse 618 trykkplate og 4 sinter. 324td mellomaksling M535 diff Sviktstål akslinger med m5 knuter Omborra e34 540 nav (4x100) 569 whp og 753nm på 1.7 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 16, 2013 Forfatter Share Skrevet April 16, 2013 Se her ja Fin effekt på bf btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 S38b41 3.8L stroket til 4.1 -Portet topp -310gr eksos, 305gr innsug kam -Carbon innsug -JE Pistons smidde 11,5:1 -500cc dyser -Electromotive TecGT datasprut Mappet på Bjørnstad Bil BF98 361hk/414,5nm på hjula Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Da har jeg oppdatert første tråden med gamle motoren min. Det må da være noen flere som ikke skal sitte på alle garasje hemmelighetene sine helt selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Finner ikke igjen papirene nå, og det oppdateres i disse dager:) 323 (m20b23) Orginal stempler, lettere dekomp Kina turbo husker ikke spec heller 666fab grenrør Tial wg Oringet Arp toppbolter 440cc dyser 273hk og 320 Newton @0.8 bar. Gatemapet av meg selv. Målt på nav i dynapac Bremset med ms1 og orginal fordeler senere byttet til MS3X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Ikkje noko å skryte av men papir er no papir, blir ny bremsing etter kam justering og overgang til E85 no straks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Oppdater innlegget ditt da Ole når du har bremsa, med gammel spec, ny spec osv. da er det litt mer oversiktilig å lettere for folk å sammenligne oppsett osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Kan vel legge inn mitt kompressor oppsett. Blir oppgradert i disse dager med ny presse. Men dette er specs når benkingen ble gjort Motor: M50B25 uten vanos Modifiseringer: - Totalt overhalt, nye lagrer på veiv og råder, nye pakninger rundt om, hona sylinderne, plana topp og blokk, nye stempelringer, håndslipt ventiler og seter. - Original innmat med unntak av ARP bolter på veiv, råder og topp. - Original toppakning, komp ca 10:1 Kompressor type: Rotrex C30-94 m/70mm reimhjul. Ladetrykk: 0.9bar Drivstoff: BF98 Styring: ViPEC V44 Dyser: 380cc v/3.5bar Benk: Dynapack, Håland Tuning. Benket av ELS Tuning. Som dere ser gir effekten seg rundt 6000rpm, men tror at vi maksa kompressoren på dette punktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Bra tiltak e30tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Bra tiltak e30tic glimter til innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stensheim Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Biltype: BMW E30 323 Motortype: M20 b27 Modifiseringer: helsmidd bunn, z45 turbokam, egen portet amc topp++ Motorstyring: DTA S80PRO Turbo/Kompressor: Precision 6766 billet bremset hos: PPF --------------------------------------------------------------- fuel: 98okt hestekrefter: 550whp @ 2 bar dreiemoment: 647wnm @ 2 bar fuel: 114okt hestekrefter: 666whp @ 2,5 bar dreiemoment: 800wnm @ 2,5 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 mange var på E30Meet i helgen og bremsa vet jeg så her er det bare å legge ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 får legge ut dårlige (i forhold til mange andre her ivaffall ) jeg fikk på e30 meet, er da ved ca 1 bar trykk (spørs på humøret til kina wg'n ) på en m20b23 lavkomp, getrag 260 kasse, 3,46 diff, kkk27 turbo, kina grenrør, 3" dp over til 2,5" eksos, fekzen chip, og sikkert masse mer jeg har glemt småfjusk på topp, men har noe å gå etter ivaffall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå