Gå til innhold

Motor og effektmålingstråden


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Vi begynte å diskutere bremsepapir her i en annen tråd så tenkte jeg at det kunne være morro med en egen tråd der vi kan diskutere dette og evt ulike motoroppsett osv.

For at det skal bli noe å diskutere vil jeg oppfordre dere til å laste opp bremsepapir og motor info, har selvsagt forståelse for at ikke alle ønsker å legge ut all info av ulike årsaker, men bare her på forumet er det ganske mange godkjent ombygde biler så vel som rene banebiler.

Siden jeg starter tråden får jeg begynne 8) skal oppdatere tråden senere med flere effektmålinger

Alle innleg bør inneholde følgende info

Motortype: M20b29

Modifiseringer: kommer

Turbo/kompressor type: 2stk garret gt2560

Ladetrykk: 1.1 bar

Drivstoff: BF95

Effektmålt i (Dynapack, motorbenk type etc):Dynapack hos Håland tuning

wzbydv6ixas58i877nyq.jpg

Gamle motoren

m20b25

Modifiseringer: O-ring blokk, ARP, smidde stempler. ellers org

Kimmit t3 turbo, kina grenrør omsveist for ekstern WG

BF98

1.1bars ladetrykk 308whp

fk37ldsahsn8yqlwonmd.jpg

Noe jeg har glemt så si ifra så skal jeg oppdatere første post til å bli så komplett som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg har desverre ikke bremsepapiret men :(

Motortype: M30b28

Modifiseringer: 535 topp ( effekttap pga skulle godkjenne med mest mulig ladetrykk på BT) ellers orginal :)

Turbo/kompressor type: Garrett GT4082

Ladetrykk: 1.6 bar

Drivstoff: E85

Effektmålt i rullende landevei

411whk @ 5200

590wnm @ 4700

Escort mk2

Motor: 2.1l OHC (sierra oprinelig)

Modifikasjoner: Smidde stempler, andre råder, fult ballansert bunndel, o-ringa blokk, 1,6l topp med frest opp til 2l ventiler og bra portet, rallykam, just kamdrev, match porta topp mot grenrør og innsug, gromt grenrør, 2x 45 webere, MSD Tenning ++

Drifstoff : E85 ( tragist justerte gassere og mager på topp.

Målt på rullende landevei ( samme som den over)

dårlig form på papirer og litt vanskelig å forstå men er nå ett.

142,3 Whk @ 7100

133Wnm @ 6300

whqqr3dwb81m5r9a8wdl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOKK m20b25 (2.7l)

Borret 84,5mm

Underspyling på stempel

M21 oljepumpe

H-råder 130mm

Cp stempler med 8.1 i kompresjon og overdim (84.5mm) med

forsterka kryssbolter.

Diesel veiv fra 324td

Balansert/vektjustert veiv, råder, stempel, reimjul, svingjul, clutch og trykkplate

Pyramide ringet blokk

ARP bolter til toppen, veiva og råder

sputter coated veiv og rådelager.

M20 stödgördelkit

TOPPEN:

Portet av ppf og tore topplokk

Sveisa vannkanaler

ppf forsterka vippearmer

Schrick rustfrie ventiler

ppf steg 3 ventilfjærer kit

CrMo retainers

Enem Z58 turbo kam.. 296 grader. 12.3mm lyft och 112 graders lobseparation

Nuke justerbart kamdrev

Turbo/eksos:

ppf grenrør

Garret gt4088 turbo

PPF 60mm wastegate

4" downpipe og 3,5" eksos på resten .

BENSIN

98 octan.

990cc precicion lav ohms dyser

Russel perfomence stålomspunnet slanger og alurør i AN 8 til tur og retur

2x bosch 044 bensinpumper

1x 984 bosch matepumpe til swirl pot

3L swirl pot

Nuke y-kors

Nuke fuelrail

Aeromotive A1000 BTR

Ecu/tenning:

Vipec v44

msd dis 4

msd coiler (waste spark)

Moroso tennkabler

Ngk bpr7es plugger

Drivlinje:

525tds gearkasse

618 trykkplate og 4 sinter.

324td mellomaksling

M535 diff

Sviktstål akslinger med m5 knuter

Omborra e34 540 nav (4x100)

569 whp og 753nm på 1.7 bar

4cqnedif8sda8cf9orof.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S38b41

3.8L stroket til 4.1

-Portet topp

-310gr eksos, 305gr innsug kam

-Carbon innsug

-JE Pistons smidde 11,5:1

-500cc dyser

-Electromotive TecGT datasprut

Mappet på Bjørnstad Bil

BF98

361hk/414,5nm på hjula

16rs5ctlvka6ys3jozh5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke igjen papirene nå, og det oppdateres i disse dager:)

323 (m20b23)

Orginal stempler, lettere dekomp

Kina turbo husker ikke spec heller

666fab grenrør

Tial wg

Oringet

Arp toppbolter

440cc dyser

273hk og 320 Newton @0.8 bar. Gatemapet av meg selv. Målt på nav i dynapac

Bremset med ms1 og orginal fordeler senere byttet til MS3X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel legge inn mitt kompressor oppsett. Blir oppgradert i disse dager med ny presse. Men dette er specs når benkingen ble gjort

Motor: M50B25 uten vanos

Modifiseringer:

- Totalt overhalt, nye lagrer på veiv og råder, nye pakninger rundt om, hona sylinderne, plana topp og blokk, nye stempelringer, håndslipt ventiler og seter.

- Original innmat med unntak av ARP bolter på veiv, råder og topp.

- Original toppakning, komp ca 10:1

Kompressor type: Rotrex C30-94 m/70mm reimhjul.

Ladetrykk: 0.9bar

Drivstoff: BF98

Styring: ViPEC V44

Dyser: 380cc v/3.5bar

Benk: Dynapack, Håland Tuning. Benket av ELS Tuning.

Som dere ser gir effekten seg rundt 6000rpm, men tror at vi maksa kompressoren på dette punktet.

mtnr13xokz6v6svf50b9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Biltype: BMW E30 323

Motortype: M20 b27

Modifiseringer: helsmidd bunn, z45 turbokam, egen portet amc topp++

Motorstyring: DTA S80PRO

Turbo/Kompressor: Precision 6766 billet

bremset hos: PPF

---------------------------------------------------------------

fuel: 98okt

hestekrefter: 550whp @ 2 bar

dreiemoment: 647wnm @ 2 bar

fuel: 114okt

hestekrefter: 666whp @ 2,5 bar

dreiemoment: 800wnm @ 2,5 bar

ppf22_zps5182b07c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

får legge ut dårlige (i forhold til mange andre her ivaffall :oops: ) jeg fikk på e30 meet,

DSC_0342.jpg

er da ved ca 1 bar trykk (spørs på humøret til kina wg'n :lol: ) på en m20b23 lavkomp, getrag 260 kasse, 3,46 diff, kkk27 turbo, kina grenrør, 3" dp over til 2,5" eksos, fekzen chip, og sikkert masse mer jeg har glemt :P

småfjusk på topp, men har noe å gå etter ivaffall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...