Snowgoon Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Da har jeg endelig fått kjøpt meg E39 igjen. Da jeg fikk et meget godt tilbud om å kjøpe en 525dat billig måtte jeg bare slå til. Bilen ble kjøpt i går kveld, og er stor fornøyd med kjøpet. Det er litt rust som må taes på bilen men er ikke så ille. Panseret som har blitt utsatt i hovedsak, samt litt på bakluka som på alle andre touringer. Bilen lekker litt diesel, og eksosen er litt løs, så den ligger å slår opp i karroseriet. Dette vil bli fikset fortest mulig. Må også få kjøpt meg noen sommerfelger, så hvis noen har noen ok felger med dekk til en overkommelig pris er det bare å skrike ut Av merkverdig utstyr kan det nevnes. Orginalt xenon M ratt Svart sports skinn Svart taktrekk, samt alt annet i interiøret er svart. Shadowline Er også en ting jeg stusser litt over i utstyrslisten. S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Delete clear coat Vil dette si at jeg ikke har klarlakk på bilen? Planene for bilen er som følger. - Moderat senk. - Felger. - Lakkere opp og ta rust på utsatte områder. - Shine opp frontlykter da de er veldig matte. - Sorte nyrer. - Led i angeleyes. - Aerodynamic spoiler på bakluke. - Detailing innvendig og utvendig. Blir nok lagt til mer på lista etterhvert. Legger ved noen dårlige Iphone bilder av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 17, 2013 Forfatter Share Skrevet April 17, 2013 Har nå fått bestilt sorte nyrer, led pærer til angeleyes og 3M headlight restoration kit ble hentet på posten i stad. Noen som har erfaringer med dette produktet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Gratulerer med fin E39 Ser jo ut som et godt utgangspunkt, og du har jo greie planer for den. Du har ikke vurdert aerodynamicspoiler foran også? Den som festes under støtfangeren? Blir nok bra uansett, felger og senk gjør mye på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Takker Har aldri klart å helt bestemme meg for om jeg liker den aerodynamic leppa, eller ikke. Synes den er stilig på noen biler, hvis bilen er i rett farge. Liker den veldig godt på f. Eks Oxford grønn, men på svart bil synes jeg den ser så rieger aktig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Der var nyebilen ja Så ut som et godt utgangspunkt det her! Har clearcoatdelete på m5'n også, men tror det er noe sånt som at den er våtslipt eller noe, bilen min har iallefall klarlakk Hva med å kjøre enten komplett alpinalook eller komplett aerodynamic-look? har kjøpt aero-spoiler til touringen min, gleder meg til å få den på, den gjør mye med rumpa på bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Der er nye bilen ja syntes det var noe merkelig med den clearcote delete greia. Men da har nok denne klarlakk også. Har prøvd å søke meg frem til hva det betyr, men har ikke funnet noe ordentlig svar på det. Alpina look kan være aktuelt, men får ikke helt aerodynamic til å stemme etter min smak. Skal hvertfall ikke ha M-tech, har nesten blitt vanligere å se en E39 med det enn en uten. spoilern blir hvertfall kjøpt til neste lønning, den synes jeg at er et must på touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Kan fikse grei pris, så du får si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Så bra det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Godt at du ikke kjører på med M-tech, hadde vært kult med komplett aerodynamic, synes leppa er fin jeg, men kommer nok bedre frem på lyse farger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Får se hva det blir til. Enten komplett aerodynamic eller alpina look. M tech er så uaktuelt som det går an å bli, mere hverdagslig look en det på E39 finner man ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 Har endelig fått tid til å gjøre noe med de utrolig matte frontlyktene jeg hadde. Det ble et helt ok resultat med settet fra 3M. Men må nok våtslipe litt for hånd neste gang. I pakken følger det bare med 500, 800 og 3000 slipepapir. Resultatet ble greit nok, men tror jeg skal gå over med 400 - 500 - 800 - 1000 - 1500 - 2000 - 3000 samt bruke en bedre polish. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Da har jeg fått fikset diesel lekkasjen. Fryktet at det skulle bli dyrt, men var heldigvis bare en slange som var dårlig. noen som har noen tips til hva som burde gjøres for å vedlikeholde motoren? Har tenkt til å rense innsuget, hvis noen har et godt tips til hva annet jeg kunne gjort ville jeg satt stor pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 Har nå endelig fått nyrene jeg bestilte i posten samt at jeg har fått byttet til led i angeleyes. Viser også frem et stk ihjel rusta panser! Kommer til å kjøpe et nytt panser, men vil prioritere det tekniske ved bilen før det kosmetiske. Har også lest en del diy på blending av egr og swirlflaps. Blendingen av egr så ut som en grei jobb. Men når det kommer til swirlflapsene vet jeg ikke helt om jeg tørr å begi meg ut på dette selv, da jeg er redd for å ødelegge noe. Noen som har gjort dette før som kunne tenke seg å gjøre dette mot betaling. Eventuelt om noen vet om noen bedrifter på østlandet som driver med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Har nå fått kjøpt meg noen nye felger. Valget falt på Style 95 som jeg selv synes er noen veldig fine felger. Felgene er i 8,5 x 18 ET 20 og har tidligere stått på en E60. Så må bruke spacer for og få de på. Jeg kunne trengt litt hjelp med å finne riktig dekk dimensjon til disse. For det er noe jeg virkelig ikke forstår meg på. Så hadde blitt takknemlig hvis noen kunne hjulpet meg med dette. Det står på felgene at de er produsert i Italia, hva selve produsenten het det husker jeg ikke i farta, men er dette originale felger? Er ikke så viktig for meg, men hadde vert greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Originale felger er vel 19" så disse er vel uoriginale ? Men uansett, dette kommer til å bli gromt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå