Gå til innhold

For breie felger, space de ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn

Kjøpte noen felger til bilen som har sittet på en lik bil før (snakk om bmw E39 )

Det skal sies at bilen til forige eiger var org. Mens min er senket med coilovers.

Når jeg prøvde å sette følgene på så de veldig bra ut men framhjulet subbet i demperen så de kom fort av igjenn.

Hadde en mindre spacer men det hjalp ikke nok. Vill det gå å sette på flere/ større spacer så felgen går fri for demperen? Hjulene er ganske breie (245/35-19) men vill det gå uten at det blir noe mer problemer?

Skrevet
Morn

Kjøpte noen felger til bilen som har sittet på en lik bil før (snakk om bmw E39 )

Det skal sies at bilen til forige eiger var org. Mens min er senket med coilovers.

Når jeg prøvde å sette følgene på så de veldig bra ut men framhjulet subbet i demperen så de kom fort av igjenn.

Hadde en mindre spacer men det hjalp ikke nok. Vill det gå å sette på flere/ større spacer så felgen går fri for demperen? Hjulene er ganske breie (245/35-19) men vill det gå uten at det blir noe mer problemer?

Hva er inpress (ET) på felgen, regner med felgen ikke er beregnet til E39nså da må du ha spacere, men lurt å finne en som passer å ikke bruke flere utpå hverandre.

Skrevet

Ja skal se om jeg finner en som passer, den jeg hadde var vel 2-3 mm ca men om jeg setter på 5mm vill det gå trur jeg, men det vill ikke ha noe mer nedlasting på? Lager evt osv.?

Skrevet

jo lager vil bli raskere slitt. men hvor raskt avhenger av hvor mye og hvordan du kjører :D men tror ikke at 10mm per aksel(5mm per dekk) vil ha noe stor betydning

Skrevet
Ja skal se om jeg finner en som passer, den jeg hadde var vel 2-3 mm ca men om jeg setter på 5mm vill det gå trur jeg, men det vill ikke ha noe mer nedlasting på? Lager evt osv.?

det vil jo bli mer belastning, jo lenger ut felgen kommer, men hva er ET på felgene du skal ha på, orginalt på E39 er det vel ET20

Skrevet

Et må jeg sjekke opp, alt jeg veit er at han forige eiger hadde de på en bmw E39 2001 mod.

Men skal slenge på spacere så får jeg håpe på at det går.

Skrevet

typisk coilovers.. til meg står det i tuv papirene hvor tykke spacers man trenger på div dimensjoner. kan hende du trenger en 10mm eller noe slikt.

Skrevet

På min sitter det justerbare weitec og Rondell d58. 18x8,5 med 235/40 dekk.

Det funker veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...