Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk må bare hyle ut til meg og om dem vet om noe bra svinghjul og clutch kit, hehe. skal bygge min og over til manuel så fort jeg får tak i delene.

merka du forresten mye forskjell etter du stroka motoren?

Skrevet
Folk må bare hyle ut til meg og om dem vet om noe bra svinghjul og clutch kit, hehe. skal bygge min og over til manuel så fort jeg får tak i delene.

merka du forresten mye forskjell etter du stroka motoren?

Den ble definitivt sterkere, men føles litt tammere nå med m54 stempla, tror det hadde vært ideelt å klaska på en blower sånn motoren står nå :P

Skrevet
Genial tråd og eg lika modifikasjoner og utseende på begge biler :D

Du skreiv du vurderer en liten blower til M52'n, eg meiner du burde kjøpe til begge ;)

HEHE! Det blir iallefall vurdert 4.0 eller 4.4 i volvoen, så kan vi snakke om blower etterpå =P

• 2 months later...
Skrevet

Skjedd noe mer her i siste? :)

Syns du skulle fått på ei lita snurre på den ja, hehe. En kompis driver å bygger e36 m50b25 turbo, begynner å bli morsom å kjøre kan du si. Merker 1 bar ladetrykk i forhold til originalt.

Ble visst en e39 530D på meg, får vell kanskje prøve de felgene jeg kjøpte av deg på den :) Har ikke noe spacer på du?

Skrevet

Skjedd noe mer her i siste?  :)

Syns du skulle fått på ei lita snurre på den ja, hehe. En kompis driver å bygger e36 m50b25 turbo, begynner å bli morsom å kjøre kan du si. Merker 1 bar ladetrykk i forhold til originalt.

Ble visst en e39 530D på meg, får vell kanskje prøve de felgene jeg kjøpte av deg på den  :) Har ikke noe spacer på du?

Ja litt lei update egentlig. 
Viser seg at veivlagra som ble montert sist var til facelift blokk og resultatet var glitter i oljefilteret, må rive opp motoren (igjen) å satse på at veiven har overlevd. On the bright side! Kommer til å montere m52b28 stempel med det samme og skal da havne på rundt 11.5 kompresjon.

Ang. felgene så bruker jeg spacer, 12 eller 15mm var det vel jeg kom fram til var flush med hjulbue, har valsa litt da.

Må tro jeg har vært innom salgstråden et par ganger din sokk :P

Det frister helt klart, men må prøve å roe ned utgiftene på bil til fordel for nytt kråkereir :>

• 2 weeks later...
Skrevet

Stemningsrapport fra Mysegarasjen og omegn;

Fått ut maskinen omsider
post-60469-0-76701400-1386437898_thumb.j

Ser ikke akkurat lovende ut for veiven
Dyppa magneten i bøtten olja lå i.
post-60469-0-37489300-1386437896_thumb.j

Satser videre på å få revet opp motoren imorgen eller i starten av uten, så er det bare å krysse fingrene for at jeg slipper billigere unna enn jeg frykter, selv om den har tygget metall.

Ellers er Revolvoen i vintermodus (og tar seg overraskende bra fram i på snøføret som nylig rammet vestkysten :P )
post-60469-0-88832800-1386437900_thumb.j

Men kan ikke trylle den heller når det sitter en idiot (undertegnede) bak rattet... 

Hit men ikke lenger.

post-60469-0-90077000-1386438341_thumb.j

Planer for denne er å få bytta kupevifta og få lagd sperreaksling type hemmapult.

God helg!

post-60469-0-21694500-1386437894_thumb.j

Skrevet

Grunnen til å det rykker er at du har byttet til singelmasse svinghjul, Akkurat like symptomer hos meg, pluss rakling fra kassa i fri med clutchen ute. Min clutch er dog fra F1 racing (?) fra ebay, og er helt stum :)

Krysser fingrene for at veiva overlevde, til tross for pinnsvin på magneten ;) Ellers lekker e39! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...