carburetion Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Hei. Som emnet seier, går det an å ta vekk canbus som går inn på Motorstyreenhet ? (Dme 3.3) Vil ta vekk canbus systemet slik at Motorstyreenheten og automatgir styreenheten ikkje komuniserer ilag. Eg har jo manuell, så all komunikasjon mellom auto og dme er bortkasta. Har problemer med tomgang/turtall, og eg er 100% sikker på at feilen ligg i komunikasjonen mellom styreenheter. Problemene er jaging, og hengande turtall når girer. Av og til Får feil på oksygensensorer viss eg putter Gir-Program bryteren i Sport Men har eg Bryteren i Eco så går bilen bra på tomgang, og null feil på oksygensensorer. Styreenheten for girkassa er i ABS styreenheten? For når eg kobler ABS styreenheten vekk, så står Gir-Programmet i Sport. Kobler eg til så står programmet i Eco. Canbus går inn på pinner 86-85-84. Takker for svar!
bjornar-a Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 du på putte den i "P" da Fungerer det som det skal hjorde det på e34 525tds vi bygde om. gikk som en drøm etterpå
carburetion Skrevet April 18, 2013 Forfatter Skrevet April 18, 2013 Har kobla meg utenom P med jumping av rele. Slik at instrumentet bare viser E, og ikkje EP. Men stemmer at det er forskjell på Park og f.eks Drive. I Drive så er ikkje oksygensensorene aktive, Og motoren dauer lettare på lave turtall under giring. Men har også posive ting som tidligere bensin kutt på motorbrems. Og kanskje bedre turtall "fall" og reaksjon? Viss eg har programmbryteren i Sport, så henger turtallet rundt 2000rpm i oppstart, og går sakte nedover (kald motor). Etter det har blitt litt lunk i motoren så jager motoren veldig - "Blanda" jaging 600 - 1000rpm. Dette varer lenge. Får feilkoder på oksygensensorer tilslutt. Når begge oksygensensorer har fått feilkode, så fungerer bilen greit, lite jaging og hengande turtall Har eg bryteren i Eco, så virker alt perfekt. Null jaging, og oksygensensorer virker, uten feilkoder. Så det må vera ein modul som gjer feilaktige signal til motorstyreenheten. Lurer på om det er forskjellige ABS styreenheter til 540man og 540auto?
SweetBMW Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Tror ikke det vil hjelpe deg å fjerne canbusen inn på hjernen helt. canbusen går mellom alle styremodulene i bilen og fjerner du fra hjernen vil du få mer problemer enn løsninger. Dessuten så skal ikke canbus feil skape tomgangsproblemer. Det burde vel heller være mulig å få tak i en hjerne til manuell.
carburetion Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Skifte motor-styreenheten? Er da ikkje samme dme til 540man og 540auto? Har ikkje hørt om forskjellige m60b40 styreenheter. Det er veldig tydelig at Abs-styreenheten tukler til dme-styreenheten. Og når automat-styreenheten ikkje er montert, så vil kanskje abs styreenheten sende ut feil signal til dme. Motoren skal jo virka uten Abs/airbag/gir modul, men det er litt rart at motoren ikkje går bedre viss eg kobler vekk abs/airbag styreenheter Men kanskje instrumentet har ein innebygd canbus, og det er instrumentet som kuker til alt? Kanskje det er forskjellige instrumenter til man og auto? Men eg har fått bilen til å virka bra no. Instrumentet viser E (eco). Så eg avventer feilsøkinga no i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå