Bjøba Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Hei. Er det noen som veit tid det tar å skifte viftereimer (begge) på Touring E39? Er det mye demontering? Og hva må demonteres? Og skifte av begge bremserør bak på h og v side? BMW sier de skifter ut kun det som er rustet med nye rør tilkuttet med fals og det hele... Ellers må det skiftes ut hele veien. Er dette normal prosedyre på alle verksted? Er redd det blir mange lapper dette her, om jeg ikke kunne gjort noe sjøl.... Takker for tilbakemelding!
lagunilla Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 viftereim er enkel sak å bytte. Bremserør derimot er en god del arbeid. Det er vanlig det dem sa, de kutter og sjøter. E39 er noe dritt å bytte bremserør på, la verkstedet ta det Prisen Tror jeg var litt over 4700,- hvis det er bare bakre del.
Bjøba Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Oki. TAKK for svaret! Da skifter jeg reima sjøl! Men hva som må demonteres?
lagunilla Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Kommer du til over blir det litt vanskelig, men under må du ta av bare dekslet. Hvor bor du?
Bjøba Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Nær Førde / Florø bor jeg. Men takk for svaret!
lagunilla Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Den er brun. Tenkte jeg kunne bytte for deg, men bor langt unna
Bjøba Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Ja bor nok litt langt unna, ja. Men takker for muligheten for hjelp! Time er bestilt for utskiftning av bremserørene. Så da blir det bra greier. Kun dette de hadde å utsette på EU-kontrollen (NAF).
Bjøba Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Ok. Ja så flink er ik jeg. Leverer den, betaler og håper d blir lenge til neste gang. men flott dette DIY. Masse tips her fra dyktige folk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå