Sjøbuse Skrevet Juli 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2013 fant de på Ebay. like disse tror jeg det var http://viewitem.eim.ebay.no/TOYOTA-T100 ... 00642/item takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2013 Ordnet litt mer med eksosen i dag. Ble tilpassing og lakkering av alpina deksel. Tok ingen bilder underveis. Bare ferdig resultat. Klarte selvfølgelig og skade lakken litt oppe til venstre her. Men det går nok og fikse. Tok også et bilde av lakkeringen. Her med arbeidslampe som varmovn for og tørke lakk. Resten av eksosen og stussene rakk jeg ikke i dag. Så det får bli en dag til uka. Og en liten forklaring på hvordan jeg gjore dette. På min var det høl til eksosen da jeg kjøpte bilen. Det var ikke pent skjært. Ikke likt på begge sider. Og røra vibrerte borti fangeren når motoren gikk. Så det bråka i hele bilen. Før var det skjevt og stygt. Blå stripe er sånn fangeren var. Tok en 5" vinkelsliper med 1,6mm kappeskive og skjærte opp i fangeren på den bredden jeg skulle ha (røde striper er der jeg skjærte med vinkelsliper). Tok litt smalere for og ta finpussen til slutt. Og ikke ta for mye med en gang. Så brukte jeg en rettsliper med spiraband Ø25 til finpussen og utforming av hull slik jeg skulle ha de. (Grønn stripe) Rettsliper Spiraband Ø25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mpoorkar Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Takk for linken må nesten møtes en dag i og med at vi bor i samme by Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Hvor fikk du kjøpt de dekslene til eksosen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2013 Jeg kontaktet koed. De skaffet de fra alpina. Tror det ble ca 1 300 kr.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2013 Da var alpina frontspoiler bestillt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Nice Hvor bestilte du Alpina frontspoiler fra og hvor mye kostet det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Jeg bestilt orginal spoiler fra koed. Noen få kr under 4 000.- ble det. Schmiedmann skaffer også til over 6000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Men disse originale tåler vel en god del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Ja. Den er av ABS plast. Den forrige jeg hadde overlevde 2 kræsj. En ulykke med en lastebil så 740'n taka og leppa ble vridd 180 grader rundt. Falck fyren røska den av bilen så skruefestene spruta. Men likevel var den brukende etterpå. Og en kræsj i is/snøfonn. Ser spoileren er vridd rundt her. Sprakk litt da den traff is. Litt liming på baksiden. Så var den like hel igjen. Og halve frontfangeren ble knust. Spoileren tålte mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Såppass Er vel en del bedre passform på den originale også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Ja. Den sitter fast på bilen uten skruer til og med. Sitter helt tight hele veien. Trenger ingen tilpassing i det heletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Nice Er Replica frontspoilern helt ubrukelig eller? Kjenner ikke jeg har 4k til bruk av Alpina leppe.. Sattan det er dyrt for plast til disse bilene, da den heltrekkende lista som erstatter skiltholderen koster 1000kr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2013 Sett bare en kopi i virkeligheten som jeg kommer på nå. Og den ser ikke like bra ut. Er glassfiber og ser veldig ujevn ut og alpina teksten så ikke så bra ut. Mener en her på forumet monterte en også. Jævlig mye pussing og tilpassing får og få den til å passe bra og se ok ut i skjøten mellom fangeren og spoileren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Hmmmm, selger KOED replica? Mye koster den evt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå